طرح آزمایشی هر خانه یک کارگاه تولید صنایع‌دستی در شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود.

مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، از اجرای طرح هر خانه یک کارگاه تولید صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی به‌عنوان آزمایشی در شهرکرد خبر داد.

وی افزود: با اجرای این طرح افزایش اشتغالزایی، کاهش نرخ بیکاری، رونق اقتصادی و بهبود وضعیت معیشت خانوار‌ها محقق می‌شود.

جلالی، تمام تلاش در حوزه صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی کشور را معطوف به اقتصاد هویت‌بنیان بیان و اضافه کرد: شهرکرد به‌علت زیست‌بوم ویژه، ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌های گردشگری و صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی دارد.


بیشتر بخوانید


وی ادامه داد: اعتبارات، فضای فیزیکی و نیروی انسانی متخصص باید درون‌زا و برون‌گرا با نگاه منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی باشد و قبل از ثبت شهر‌های ملی و جهانی باید مزیت‌های رقابتی هر استان و شهر شناسایی شود.

معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تأکید کرد: دانشگاه شهرکرد در راه‌اندازی رشته و پایان‌نامه‌های مرتبط با این هنر صنعت کمک کند.

جلالی، انگیزه‌سازی، بازاریابی و بازارسازی در حوزه صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی به‌ویژه نمد را ضروری دانست و اظهار داشت: حوزه‌های گردشگری و صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی باید در کنار هم مورد توجه قرار گیرد تا علاوه بر ایجاد رونق در بخش صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی بتوان خاطراتی نوش را برای گردشگران فراهم و ثبت کرد.

وی گفت: دانش‌آموزان و دانشجویان در مدارس، هنرستان‌ها و دانشگاه‌ها می‌توانند به‌عنوان پایگاه‌هایی برای توسعه انواع هنرصنعت‌ها باشند.

جلالی افزود: صندوق حمایت از هنرمندان حوزه صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی تشکیل و فعال می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار