در جلسه‌ای با حضور کلامی معاون هماهنگی اقتصادی استاندار، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و جمعی از مدیران کل، مشکلات بسیاری از واحد‌های تولیدی و صنعتی میانه از سوی صاحبان واحد‌ها مطرح و تصمیم گیری شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی، با اشازه به اینکه ناهماهنگی‌های بین ادارات استانی و شهرستانی، باعث مسکوت ماندن مشکلات می‌شود، گفت: متاسفانه گاهی دیده می‌شود که ناهماهنگی بین دو اداره کل برای مردم شهرستان به دردی مزمن تبدیل می‌شود و این موضوع به هیچ وجه در تیم اقتصادی استان قابل پذیرش نیست.

 

کلامی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان با حضور جمعی از مدیران کل و مسئولین استانی مرتبط با مسائل تولید و سرمایه گذاری، با بیان اینکه هماهنگی بین دستگاه‌های خدمات رسان در عرصه سرمایه گذاری که شاید بیشتر از ۲۰ دستگاه در استان نباشد چندان سخت نیست، گفت: باید برای حل مسائل شهرک صنعتی ۲ میانه مانند برق و آب از فرصت‌های ملی استفاده شود.

 

او همچنین ارتباط و گزارش گیری مستمر ادارات کل از دستگاه‌های مربوطه شهرستانی را خواستار شده و افزود: باید دست به دست هم داده و شهرستان میانه را به لحاظ اقتصادی غنی کرده و در این راستا از ظرفیت میانه ای‌های مقیم تهران بویژه نخبگان بهره برده و کاری کنیم میانه در تمامی شاخص‌های اقتصادی جهشی عظیم یابد.

 

او در پایان بر لزوم انتقال حساب‌های بانکی شرکت‌های مستقر به حوزه استان تاکید کرد.

 

فرماندار شهرستان میانه بر لزوم رفع مشکلات زیرساختی شهرک صنعتی شماره ۲ میانه به ویژه برق این شهرک تاکید کرد.

 

مسعود سعادتی در این جلسه با اشاره به اینکه تولید و اشتغال از دغدغه‌های اصلی شهرستان به شمار می‌رود، شهرک‌های صنعتی را بستری مهم برای رونق تولید و کاهش بیکاری در شهرستان عنوان نمود.

 

او تاکید کرد: تسهیل در ارائه مجوز‌ها و تسهیلات بانکی و درگیر نکردن امور سرمایه گذار در بروکراسی اداری می‌تواند به رغبت هر چه بیشتر بخش خصوصی برای سرمایه گذاری سبب شود.

 

سعادتی در پایان اظهار امیدواری کرد که با کمک و حمایت ویژه مدیران استانی از مشکلات واحد‌های تولیدی شهرستان گره گشایی شود.

 

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز با حضور در این جلسه با بیان رتبه دوم شهرستان به‌لحاظ تخصیص بیشترین اعتبارات استانی بعد از تبریز به اهمیت شهرستان میانه در اقتصاد استان به لحاظ ظرفیت‌های بزرگی همچون منابع آبی؛ حوزه معادن؛ صنعت؛ حوزه کشاورزی و ... اشاره کرده، افزود: دستیابی به رشد ۸ درصدی در اقتصاد شهرستان را وابسته به فعالیت بخش خصوصی است.

 

فرشکاران در ادامه بحث آب را مهمترین موضوع شهرستان میانه ذکر کرد و افزود: علی رغم اینکه پروژه‌های حوزه آب میانه ملی است، اما سعی کرده ایم با ایفای نقش در این پروژه‌های ملی بویژه در حوزه آب به تسریع در اتمام پروژه‌های نیمه تمام ملی یا در دست اجرا کمک کنیم.

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار