مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: ۱۲۶ میلیارد ریال ارزش موقوفات جدید در استان از ابتدای امسال بوده است.

حجت الاسلام بخشی پور گفت: وقف که در بسیاری از روایات اسلامی از آن به صدقه جاریه تعبیر شده است دارای ثواب و فضیلت‌های فراوانی است.

او با اشاره به وقفیات جدید ۱۴۰۱ در خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جدید تاکنون ۴۵ وقف جدید به ارزش ۱۲۶ میلیارد ریال در خراسان جنوبی ثبت شده است.  

حجت الاسلام بخشی پور ادامه داد: بیشتر موقوفات با نیت امور خیر و عام المنفعه، عزاداری ائمه اطهار (ع)، تأمین هزینه‌های مساجد، بقاع متبرکه و حوزه‌های علمیه، کمک به ایتام و فقرا و مستمندان، امورات قرآنی و دارو و درمان به ثبت رسیده اند.  

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه بیشترین تعداد وقف جدید در امسال متعلق به شهرستان زیرکوه با ثبت ۱۱ موقوفه است،  افزود: بیرجند ۹ موقوفه جدید، نهبندان ۶ موقوفه، طبس چهار موقوفه، فردوس چهار موقوفه، سربیشه چهار موقوفه، قاین سه موقوفه، خوسف ۲ موقوفه، سرایان یک موقوفه و بشرویه یک موقوفه را ثبت کرده اند.

او عنوان کرد: نیاز‌های روز جامعه مثل تهیه جهیزیه، مسکن جوانان، دارو و درمان، کمک به دانش آموزان و دانشجویان و علم و فناوری از جمله مسائلی است که باید واقفین به آن توجه داشته باشند.

حجت الاسلام بخشی پور با اشاره به بزرگترین موقوفه ثبت شده در امسال گفت: به لحاظ ارزش ریالی موقوفه محمدخسروی و زوجه سکینه خسروی به ارزش حدود ۳۰ میلیارد ریال در شهرستان بیرجند و با نیت صرف عزاداری امام حسین (ع)، ولادت حضرت ولیعصر (عج)، جشن عیدغدیر در مسجدالغدیر به عنوان بزرگترین موقوفه ثبت شده امسال محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار