روابط عمومی دانشگاه شیراز اعلام کرد: این دانشگاه در جایگاه سومین دانشگاه ملی و به‌عنوان یکی از برترین مؤسسه‌های جهان شناخته شده و توانسته است در میان ۵۵۰ دانشگاه پایدار در این فهرست قرار گیرد.

روابط عمومی دانشگاه شیراز اعلام کرد: بر پایه تازه‌ترین ویرایش رتبه‌بندی جهانی پایداری از سامانۀ «کیو. اس.»، که در سال ۲۰۲۲ میلادی منتشر شده است، دانشگاه شیراز در جایگاه سومین دانشگاه ملی و به‌عنوان یکی از برترین مؤسسه‌های جهان شناخته شده و توانسته است در میان ۵۵۰ دانشگاه پایدار در این فهرست قرار گیرد.

بر پایۀ ویرایش ۲۰۲۳ نظام رتبه‌بندی جهانی پایداری «کیو. اس.»، سه دانشگاه تهران، صنعتی امیرکبیر و شیراز در فهرست ۷۰۰ دانشگاه و مؤسسه علمی برتر جهان قرار گرفتند که در زمینه‌ی توجه به توسعۀ پایدار به‌ویژه در زمینه‌های زیست‌محیطی و اجتماعی سرآمد هستند.

سامانه رتبه‌بندی کیو. اس (QS Sustainability Rankings)، علاوه‌بر رتبه‌بندی عمومی دانشگاه‌ها، اقدام به ارزیابی عملکرد دانشگاه‌ها در زمینه‌ی پایداری اجتماعی و زیست‌محیطی در قالب یک سامانه‌ی رتبه‌بندی فرعی به نام رتبه‌بندی پایداری کرده است.

اولین نتایج این ارزیابی در سال جاری با تمرکز بر ۷۰۰ دانشگاه منتشر شده است و توانایی آن‌ها در مقابله با چالش‌های زیست‌محیطی و اجتماعی ارزیابی شده است. شاخص‌ها به دو گروه اقدامات پایداری زیست‌محیطی (شامل نهاد‌های پایدار، آموزش پایدار و تحقیقات پایدار) و تأثیر اجتماعی (شامل برابری، تبادل دانش، تأثیر آموزشی، اشتغال‌زایی و فرصت‌ها و کیفیت زندگی) تقسیم می‌شوند.

در این ارزیابی، تنها سه دانشگاه از ایران به این رتبه‌بندی راه یافته‌اند. دانشگاه تهران با رتبه جهانی ۴۵۰-۴۰۱ در جایگاه اول ملی و دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر و شیراز با رتبه‌ی ۵۵۰-۵۰۱ در جایگاه‌های دوم و سوم ملی قرار گرفته‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار