معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی برای افرادی که پرونده‌های مالیاتی خود را منتقل نکرده یا سهم مالیات استان را پرداخت نمی‌کنند، مهلتی دو ماهه تعیین کرد.

عباس‌زاده در شورای معادن استان گفت: اداره کل امور اقتصادی و دارایی، اداره کل امور مالیاتی و اداره کل صنعت، معدن و تجارت باید برای تعیین تکلیف پرونده‌های مالیاتی معادن ورود کنند و با برگزاری نشست‌های تعاملی و موردی با معدنکارانی که تاکنون نسبت به انتقال پرونده‌های مالیاتی خود اقدام نکرده اند، آن‌ها را توجیه کنند تا نسبت به انتقال پرونده‌های مالیاتی خود به داخل استان اقدام نمایند.

وی افزود: باید واحد‌های تولیدی و معدنی حساب بانکی و پرونده‌های مالیاتی شان را به استان‌های محل فعالیت خود انتقال دهند و نظارت آن هم برعهده شورای معادن هر استان است.

عباس‌زاده افزود: با پیگیری‌هایی که صورت گرفت، ۷۰ درصد پرونده‌های مالیاتی معدن کارانی که پرونده‌های شان در سایر استان‌ها قبلاً باز شده به خراسان جنوبی انتقال یافته است.

معاون عمرانی استاندار خاطرنشان کرد: برخی معدنکاران تاکنون پرونده‌های مالیاتی خود را منتقل کرده و سهم مالیات استان را نیز پرداخت می‌کنند، برخی معدنکاران هم پرونده‌های مالیاتی خود را به استان منتقل نکرده اند، اما مالیات را به حساب خراسان جنوبی واریز می‌کنند، در این بین برخی معدنکاران نه پرونده‌های خود را منتقل می‌کنند و نه سهم مالیات استان را پرداخت می‌نمایند که باید تعیین تکلیف شوند.

به گفته وی این موضوع از طریق امور مالیاتی کشور و با حضور در مرکز پیگیری خواهد شد تا هر چه زودتر تعیین تکلیف شود.

معاون عمرانی استاندار با بیان این که در زمینه معادن ۹۳ پرونده مالیاتی در استان شناسایی شده که از این تعداد در ۶۸ مورد، پرونده مالیاتی شان در سایر استان‌ها بوده، افزود: تاکنون ۴۸ مورد پرونده‌های مالیاتی خود را به داخل استان منتقل کرده اند و بقیه با انتقال پرونده‌های مالیاتی خود به داخل استان مخالفت نموده اند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار