۶۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از درآمد‌های مالیاتی خراسان جنوبی به بخش بهداشت و درمان استان واریز شد.

احسانی مهر مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: در شش ماهه نخست امسال از محل مالیات و عوارض وصول شده در نظام مالیات بر ارزش افزوده خراسان جنوبی، ۶۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به بخش بهداشت و درمان استان واریز شده است.

او افزود: در اجرای بند یک ماده ۳۸ و ماده ۴۳ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب خرداد ۱۴۰۰، یک نهم مالیات‌ها و عوارض وصولی به عنوان مالیات سلامت به حساب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای هزینه کرد در استان واریز می‌شود.

احسانی مهر ادامه داد: واریزی مالیات به بخش بهداشت و درمان برای اقدامات پیشگیری و پوشش کامل درمان افراد ساکن در روستا‌ها و شهر‌های دارای بیست هزار نفر جمعیت و پایین‌تر و جامعه عشایری (در چهارچوب نظام ارجاع) اختصاص می‌یابد.

مدیرکل امور مالیاتی استان بیان کرد: تکمیل و تأمین تجهیزات بیمارستانی و مراکز بهداشتی و درمانی با اولویت بیمارستان‌های مناطق توسعه نیافته، مصارف هیأت امنای ارزی و ارتقای سطح بیمه بیماران صعب‌العلاج و افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی خارج از روستا‌ها و شهر‌های بالای بیست هزار نفر جمعیت، از دیگر موارد مصرف درآمد‌های مالیاتی در بخش بهداشت و درمان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار