مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان وبلوچستان گفت: بیستمین دوره رقابت‌های ملی مهارت در ۱۴ رشته با شرکت ۲۳ رقابت کننده در زاهدان آغاز شد.

جلیل شهریاری گفت: رقابت‌های ملی مهارت هر سال باهدف شناسایی و معرفی نخبگان مهارتی به بنگاه‌های اقتصادی برگزار می‌شود.

وی افزود: مرحله استانی رقابت‌های ملی مهارت در ابتدا به صورت آزمون عملی به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود و پس از آن از میان قبول شدگان با انتخاب نفرات برتر به مرحله کشوری معرفی و اقدام می‌شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گفت: در مرحله شهرستانی تعداد ۳۳۵ نفر شرکت داشتند و در مرحله استانی ۲۳ نفر در ۱۴ رشته در حال رقابت هستند.

شهریاری ادامه داد: حداکثر سن برای حضور در این مسابقات ۲۱ سال است و یک سوم شرکت کنندگان را بانوان تشکیل می‌دهند، قابل توجه اینکه یک پسر ۱۳ ساله در رشته توسعه اپلیکشن‌های موبایل کوچکترین شرکت کننده در این رقابت‌ها است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سیستان وبلوچستان افزود: نفرات اول به مسابقات کشور اعزام شده و در صورت موفقیت برای مسابقات جهانی انتخاب می‌شوند.

وی گفت: رقابت‌های ملی مهارت هر ساله برگزار می‌شود و هدف آن نیز ارتقای فرهنگ مهارت آموزی، معرفی ظرفیت‌های آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، ایجاد بستر مناسب برای ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای کشور تا سطح مهارت‌های جهانی، شناسایی نقاط ضعف و برنامه ریزی برای رفع چالش‌های آموزش فنی و حرفه‌ای، فراهم ساختن فرصت مناسب برای رقابت سالم بین جوانان کشور، کشف استعداد‌های حرفه‌ای جوانان، شکوفایی مهارت‌ها و انگیزش در جوانان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار