۵۷۳ روستای استان چهارمحال و بختیاری بالای ۲۰ خانوار هستند که از این تعداد اجرای طرح هادی در حدود ۴۰۰ روستا شروع شده است.

رسول شهبازی معاون عمران روستایی بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری گفت: ۵۷۳ روستای استان بالای ۲۰ خانوار هستند که از این تعداد اجرای طرح هادی در حدود ۴۰۰ روستا در یک فاز اجرایی شروع شده که بالای ۶۵ درصد پیشرفت دارد و بالاتر از نرم و میانگین کشوری است.

وی با اشاره به پیشرفت مطلوب طرح هادی روستایی در استان چهارمحال و بختیاری، خاطرنشان کرد: استان چهارمحال و بختیاری از نظر اجرای طرح هادی ۶۵ درصد از میانگین کشور بالاتر بوده، اما همچنان نیازمند اعتبارات بیشتری جهت تکمیل طرح‌های هادی روستایی هستیم.


بیشتر بخوانید


معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از مبلغ یک هزار میلیارد تومان در کل روستا‌های استان در یک برنامه چند ساله جهت تکمیل و اجرای طرح‌های هادی روستایی مورد نیاز است.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ تعداد ۸۲ روستای استان در یک فاز اجرایی عملیات طرح هادی آن‌ها شروع شده است، افزود: این روستا‌ها نیاز به ۱۰۰ میلیارد تومان جهت تکمیل طرح هادی روستایی دارند. با توجه اعتبارات ابلاغی، پیش بینی می‌شود حدود ۱۵۰ روستا در سطح استان در سال ۱۴۰۱ به مرحله اجرای طرح هادی برسند.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری بیان داشت: بر اساس بند (ز) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و طی آخرین ابلاغ انجام شده که در ماه آبان بوده است قیر اختصاص یافته به مبلغ ۴۶.۱۸ میلیارد تومان بوده که حدود معادل ۴ هزار و ۹۲۸ تن است که این مقدار در مقایسه با پارسال تاکنون حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است.

شهبازی در پایان خاطرنشان کرد: با هدف فراهم‌کردن زمینه توسعه، رفع محرومیت و شتاب‌بخشی به بهسازی سکونتگاه‌های روستایی، بازنگری روستایی صورت می‌گیرد. در واقع تعداد ۲۷۴ روستا در استان چهارمحال و بختیاری در طرح هادی مورد بازنگری قرار گرفتند و تعداد ۵۸ روستا در حال بازنگری و تعداد ۲۸ روستا تا این تاریخ نیازمند بازنگری هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.