سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان خاش و تفتان گفت: با فرار رسیدن فصل سرما وافزایش ابتلای به بیماری‌های تنفسی، رعایت آداب تنفسی، فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک از اماکن سرپوشیده توصیه می‌شود.

دکتر محمود کردی  گفت: با توجه به افزایش موارد ابتلا به بیماری‌های تنفسی، سرماخوردگی و آنفلوآنزا، روند مراجعه بیماران با علائم تنفسی، سرماخوردگی و آنفلوآنزا فصلی به مراکز بهداشتی و درمانی در شهرستان خاش و تفتان نیز بیشتر شده است.

وی با تاکید مجدد بر موضوع پیشگیری و رعایت آداب تنفسی گفت: برای مقابله با این بیماری که غالبا در فصول سرما شیوع بیشتری دارد.

کرد افزود: استفاده ازماسک، حفظ رعایت فاصله اجتماعی با دیگران، شستشوی دست‌ها با صابون مایع، رعایت تهویه در اماکن پرتجمع توصیه می‌شود.

وی ادامه داد: اغلب کسانی که با علائم سرماخوردگی به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه می‌کنند از نوع آنفلوآنزا است و خوشبختانه شمار بیماران مبتلا به کووید ۱۹ کاهش یافته است.

به توصیه دکتر کردی دانش آموزان و معلمان حتما در مدارس از ماسک استفاده کنند، زیرا ماسک یکی از بهترین راه‌های پیشگیری از ورود قطرات تنفسی است که همراه با سرفه و عطسه می‌تواند در هوا پخش شود.

وی بابیان اینکه سرعت انتقال بیماری آنفلوآنزا بالا است و یک فرد بیمار می‌تواند چندین نفر را مبتلا به بیماری کند افزود: علائم این بیماری تب، لرز، بدن درد، سرفه، استفراغ و بی اشتهایی از بیشترین علائمی است که در بین کودکان و بزرگسالان دیده می‌شود.

وی عنوان کرد: شدت علائم بیماری آنفلوآنزا به‌طور معمول بین پنج تا شش روز است و ویروس آنفلوآنزا در این مدت می‌تواند به دیگران سرایت پیدا کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار