جلسه کمیته انضباطی فدراسیون برای بررسی پرونده تخلف کشتی گیر کشورمان در مسابقات جهانی امروز تشکیل می شود.

رقابت‌های قهرمانی زیر ۲۳ سال جهان در اسپانیا درحالی به پایان رسید که تیم ایران با اختلافی ناچیز از تیم گرجستان نایب قهرمان شد. اما شاگردان پژمان درستکار با یک سهل انگاری عنوان قهرمانی را از داست دادند.

 سجاد غلامی آزادکار وزن ۸۶ کیلوگرم تیم کشورمان به دلیل تزریق سرم مرتکب تخلف پزشکی و سپس از سوی مسئولان برگزاری مسابقات دیسکالیفه شد. این اتفاق ضمن حذف کامل او از دور مسابقات، باعث شد ایران امتیازی تیمی این وزن را نیز از دست بدهد تا قهرمانی هم از کشورمان گرفته شود.

در این میان گزارش‌های مختلفی روایت شده که هر کدام از اهالی کشتی یک سر ماجرا را مقصر اصلی می‌دانند، اما به هر حال هم آزادکار خاطی و هم کادر فنی و پزشک تیم باید مورد باز خواست قرار می‌گرفتند و حقیقت ماجرا روشن می‌شد. گفته شده این کشتی‌گیر به دلیل ضعف شدید جسمانی و با اصرار خودش از پزشک می‌خواهد تا به او سرم تزریق کند و زمانیکه با ممانعت پزشک مواجه می‌شود، اعلام می‌کند مجوز این کار را از پژمان درستکار و محسن کاوه گرفته درحالیکه همه می‌دانند طبق قوانین اتحادیه جهانی کشتی تزریق سرم یا هر دارو‌های تقویتی دیگری ممنوع است و با کشتی گیر خاطی برخورد قانونی می‌شود.

به هر صورت امروز (سه شنبه) جلسه کمیته انضباطی فدراسیون کشتی برای بررسی به این تخلف تشکیل می‌شود. در این جلسه علاوه بر مسئولان فدراسیون کشتی، محسن کاوه و پژمان درستکار به عنوان مدیر فنی و سرمربی تیم کشتی امید نیز حضور خواهند داشت. همچنین سجاد غلامی و پزشک تیم اعزامی هم در این نشست ویژه و مهم دعوت شدند تا ابعاد این اتفاق تلخ به صورت جدی و واضح مورد بررسی قرار گیرد.

با توجه به اینکه علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی هم بر رسیدگی به این موضوع تاکید کرده است، اهالی کشتی اعتقاد دارند باید بدون تعارف و کاملاً شفاف این پرونده بررسی و ضمن معرفی مقصران اصلی، با آن‌ها برخورد جدی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۲:۰۲ ۱۰ آبان ۱۴۰۱
واقعا درسته کشتی گیر خاطی باید تنبیه انظباطی شدید شود
آخرین اخبار