مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی گفت: باید متناسب با شرایط روز برای مقابله با تکدی گری و آسیب‌های آن برنامه ریزی کرد.

نخعی در نشست ستاد ساماندهی متکدیان خراسان جنوبی با بیان اینکه مدیران موظف به علمیاتی کردن تکالیفی هستند که برعهده دستگاه‌های اجرایی است گفت: باید تلاش کرد تا با ورود به موقع، بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را برای آینده دفع خطر کنیم.  

او افزود: آسیب‌های اجتماعی امروزه پیچیده‌تر شده‌اند و باید متناسب با شرایط روز برای آن چاره‌اندیشی کرد.

نخعی گفت: مشکلات متکدیان اعصاب و روان مربوط به دستگاه‌های اجرایی مختلف است و باید با شدت و فوریت به دنبال راهکار بود تا از اتفاقات احتمالی پیشگیری کرد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی اظهار کرد: با گذشت زمان ممکن است عمق مشکلات بیشتر شود لذا در شرایط فعلی باید به دنبال راهکار‌هایی فارغ از تکالیف قانونی باشیم.

او با بیان اینکه بازنگری و اصلاح قوانین نیز در مواقع ایجاد مانع، الزامی است بیان کرد: تا زمان حل مشکل باید دستگاه‌های اجرایی پای کار باشند تا آسیب‌های اجتماعی منجر به مشکلات فراتر نشوند.

او افزود: ضعف در اجرا پذیرفته نیست و پابرجایی مشکلات در شأن استان فرهنگی خراسان جنوبی نیست.

نخعی تصریح کرد: باید بر اساس قوانین و مقررات عمل کنیم و اگر مسئله‌ای در چارچوب مقررات نیست باید به دنبال راهکار‌هایی دیگر باشیم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی آموزش و توانمندسازی در برخورد با متکدیان را ارزشمند برشمرد و گفت: تبیین درست و اطلاع‌رسانی از دستاورد‌های حوزه مقابله‌ای و برخورد با متکدیان می‌تواند اثرات خوبی در جامعه داشته باشد.

او خدمات شهرداری بیرجند در ایجاد و راه‌اندازی گرمخانه را قابل تقدیر دانست و افزود: برنامه‌ریزی لازم برای پذیرش متکدیانی که بیمار اعصاب و روان هستند از سوی بهزیستی باید انجام گیرد.  

بیجاری معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرماندار بیرجند نیز با بیان اینکه عده‌ای خاص در زمینه تکدی‌گری شهر بیرجند فعال هستند گفت: فرهنگ سازی برای شهروندان برای اینکه متکدیان را عادت به تکدی‌گری ندهند نیز باید انجام شود که در این زمینه نیازمند تعریف ضوابطی هستیم.

او افزود: عادت به تکدی‌گری به خصوص در بین جوانان اثرات منفی دارد و از طرفی اغلب متکدیان تابعیت ایرانی ندارند.

بیجاری بر لزوم ساماندهی متکدیان اتباع خارجی تأکید کرد و گفت: برخورد قاطع در قبال اخذ تعهد الزامی است و این افراد نباید در سایه استفاده از فضای امن، اقدام به ایجاد آسیب اجتماعی در شهر کنند.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرماندار بیرجند عنوان کرد: اتباع بیگانه که به شکل غیرقانونی در شهر حضور دارند و اقدام به تکدی‌گری می‌کنند نیز حتما باید طرد شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.