مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی سمنان گفت: ارقام جدید نرم هسته برای اولین بار در استان در سه باغ مادری گرمسار، آرادان و سمنان کشت می‌شوند .

مهدی قرائیان، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه سطح زیر کشت باغات انار در استان سمنان بالغ بر ۵ هزار هکتار است، گفت: عمده باغ های انار استان سمنان در شهرستان‌های گرمسار و آرادان، سمنان و مهدی‌شهر، سرخه قرار دارد و در شهرستان‌های دامغان و شاهرود هم کشت می‌شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی درباره ارقام شاخص کشت شده در سطح استان ابراز کرد: گلوباریک ایوانکی، پوست‌سفید و پوست‌قرمز سمنان و درجزین، ملاسیه لاسجرد است و برخی ارقام وارداتی مانند ملس ساوه و واندرفول امریکایی ارقامی هستند که در سطح استان کشت می شوند.

وی از کشت ارقام جدید نرم هسته برای اولین بار در سطح استان خبرداد و افزود: این ارقام در سه باغ مادری شهرستان های گرمسار،آرادان و سمنان در کنار ۱۳ رقم تجاری کشت می شوند و خوش خوراک تر از گونه های قبلی است.

بنا به گقته قرائیان طی سال های اخیر استان سمنان همواره از لحاظ عملکرد محصول در واحد سطح رتبه اول کشوری را از آن خود کرده و از لحاظ میزان تولید نیز در رتبه سوم تا پنجم قرار دارد.

وی به برخی از مشکلات کشت محصول انار نیز اشاره کرد و گفت: کرم گلوگاه انار و همچنین ترکیدگی محصول سبب می‌شود تا بخش قابل ملاحظه‌ای از محصول وارد ضایعات شود.

قرائیان تصریح کرد: طرح ایجاد سایه‌بان نیز برای کاهش مخاطرات مثل آفتاب‌سوختگی و کاهش مصرف آب در سطح هشت هکتار از اراضی استان سمنان اجرا شده است که سبب افزایش کمی و کیفی محصولات خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.