مشاور ارشد اداره کل مهاجرین خارجی خراسان رضوی گفت: دختران ایرانی که قصد ازدواج با اتباع خارجی را دارند از اداره کل مهاجرین خراسان رضوی اجازه کتبی بگیرند.

حسین احمدی مشاور ارشد اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی در جلسه آموزشی که برای دهیاران و برخی روئسای شورا‌های اسلامی روستا‌های بخش انابد برگزارشد گفت: شهروندانی که قصد ازدواج با اتباع خارجی را دارند باید قبل از ازدواج با حضور در اداره کل اتباع خارجی و مهاجرین استان اجازه کتبی برای ازدواج بگیرند تا برای آنها اجازه ثبت ازدواج داده شود و مشکلات حقوقی برای خود آنها و یا برای مدارک هویتی فرزندانشان در آینده به وجود نیاید. 

حسین احمدی از دهیاران خواست چنانچه متوجه شدند خانواده‌ای در روستا قصد دارد دختر خود را به عقد اتباع خارجی مثل اتباع افغانستان و یا سایر اتباع خارجی در بیاورد حتما با هشدار به خانواده‌ها، آنها را از این قانون آگاه کنند.

او با اشاره به مشکلات قانونی که حضور اتباع خارجی بدون مدرک شناسایی معتبر برای مردم و کارفرمایان به وجود می‌آورند به آنها هشدار داد از بکار گیری اتباع خارجی بدون مدرک شناسایی و کارت کارگری خودداری کنند.

یوسف سلیمی بخشدار انابد نیز در این جلسه با تأکید از دهیاران خواست مطابق قانون به اطلاع رسانی بر عدم ازدواج با اتباع خارجی در بین مردم روستا‌ها اقدام کنند.

او همچنین از دهیاران و شورا‌ها خواست در صورت مشاهده اتباع خارجی در روستا و محل زندگی خود بلافاصله موضوع را به بخشداری و نهاد‌های امنیتی اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.