معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: یکی از نتایج فعالیت‌های این باشگاه به عنوان اولین دستاورد جشن عهد آسمانی است.

سمیه اسماعیلی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: با توجه به شکل گیری قانون جوانی جمعیت دانشگاه بهشتی نیز به عنوان یکی از دانشگاه‌های طراز اول کشور قرارگاه جوانی جمعیت را تشکیل داد.

او افزود: ماحصل تشکیل این کمیته تاسیس باشگاه فرهنگی خانواده بوده است، در قالب این باشگاه برنامه‌هایی تدارک دیده شده است که یکی از نتایج فعالیت‌های این باشگاه به عنوان اولین دستاورد جشن عقد آسمانی است. در آن جشن قرعه کشی از میان ۱۴ زوج دانشجویان، کارمندان و اعضای هیئت علمی دانشگاه که در سال ۱۴۰۰ و ۴۰۱ عقد کردند، انجام شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: یکی از نقاط ضعف همه دانشگاه‌ها نداشتن اطلاعات منسجمی از متاهلین است که این باشگاه بانک اطلاعاتی را تشکیل می‌دهد و با جمع آوری اطلاعات، برای گروه هدف برنامه‌های منسجم تری داریم.

اسماعیلی بیان کرد: جمعیت خوابگاهی را در این دانشگاه اضافه خواهیم کرد و برنامه ویژه پایش نیز دیده شده تا سطح بینش و نگرش در رابطه با ازدواج بهنگام افزایش پیدا کند.

حرم امام رضا (ع) دانشگاه، پناهگاه و درمانگاهی برای مردم است

حجت الاسلام عباس فرازی نیا مشاور فرهنگی و مدیر ارتباطات آستان قدس رضوی گفت: در اعتقادات شیعی قائل به این موضوع هستیم که حرم‌های ائمه دانشگاه، پناهگاه و درمانگاه است لذا ما امام رضا (ع) را به عنوان عالم آل محمد می‌شناسیم و حجت خدا و معصوم هستند.

او افزود: شما در آغاز زندگی مشترک مشرف به زیارت امام مهربانی‌ها شدید، امام جواد (ع) فرمود: "هر کس درب خانه امام رضا (ع) برود راضی بر می‌گردد" و برای اینکه خلق از خدا راضی شود و هم خدا از خلق راضی شود واسطه امام رضا (ع) هستند.


بیشتر بخوانید

  •  

مشاور فرهنگی و مدیر ارتباطات آستان قدس رضوی ادامه داد: زن و شوهر در آغاز زندگی وقتی به هم محرم می‌شوند با عسل و گل نشان می‌دهند که همواره زندگی را به کام یکدیگر شیرین و چون گل از هم پذیرایی خواهند کرد و زن و مرد در کنار عسل و گل در محضر قرآن می‌نشینند تا زندگی را بر اساس قرآن شروع کنند.

فرازی نیا بیان کرد: امام رضا (ع) تنها امام‌معصوم که یک همسر داشتند، سر آن آزمونی برای افراد سست ایمانی است که نسبت به ولایت ایمان کامل نداشتند.

او تصریح کرد: در زندگی زناشویی برخی خواسته‌ها محقق نمی‌شود لذا باید مهرورزی و ادب را نسبت به یکدیگر داشته باشیم و صبور باشیم چرا که امام ما همین گونه رفتار می‌کردند.

طب ایرانی در راستای اصلاح سبک زندگی

خدا دوست رئیس توسعه و پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: با توجه به این که طب ایرانی به داخل خانه ها، فرهنگ اجتماعی، روابط بین افراد، ساختار‌های درونی و اجتماعی و خانوادگی نقب می‌زند، باید با استفاده از ظرفیت‌های متعالی طب ایرانی در راستای اصلاح سبک زندگی مردم گام برداریم.

او افزود: ترویج طب ایرانی، تولید شواهد متقن و علمی، استفاده از ظرفیت طب ایرانی در حوزه phc و مراقبت‌های اولیه بهداشتی، استفاده از طب سنتی به صورت تلفیقی در درمان بیماران، گسترش پژوهش‌های بالینی و مبتنی بر نتیجه در حوزه طب سنتی، نهادینه سازی فرهنگ خودمراقبتی با استفاده از ظرفیت طب ایرانی، تسریع راه اندازی مرکز رشد طب سنتی، گسترش و بازآفرینی اقدامات صورت گرفته در حوزه کرونا برخی از تاکیدات رئیس دانشگاه دراین نشست بود.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در عین حال که وزن مغز خانم‌ها در مقایسه با آقایان اندکی کمتر است، ولی میزان تراکم سلول‌های عصبی به ویژه دربخش‌هایی از مغز در زنان متراکم تراز مردان است، این چگالی و تراکم بیشتر یکی از مهمترین تمایز در عملکرد را رقم می‌زند.

او افزود: در زنان ارتباط بین نیمکره راست و چپ به مراتب فراتر از آقایان است، زنان در فعالیت‌های روزمره، اجتماعی خلاقانه از دو نیمکره استفاده می‌کنند، ولی بیشترین اتکای مردان بر یک نیمکره است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: تفاوت‌های هورمونی نقش مهمی در ایجاد این تفاوت‌ها دارند. این تفاوت‌ها می‌تواند توضیحی برای رفتار‌ها و واکنش‌های متفاوت آنان در شرایط مشابه باشد.

او بیان کرد: همچنین این تفاوت‌ها سبب می‌شود تا هریک از آنان توانایی‌های مختلفی در برخی نقش‌ها داشته باشند، هنگامی‌که غمگین یا دچار استرس هستند متفاوت رفتار کنند و در زندگی مشترکشان از یکدیگر انتظارات متفاوتی داشته باشند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار