به همت تلاشگران مدیریت‌های راه آهن و ترابری و سفارشات و کنترل کالای ذوب آهن اصفهان، جارینگ‌های پیستون لوکوموتیو TGM ۶ با صرفه اقتصادی بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال در شرکت ذوب آهن اصفهان احیا و بومی سازی شد.

سرپرست تعمیرات ناوگان مدیریت راه آهن و ترابری شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: با توجه به نقش حساسی که پیستون‌های لوکوموتیو در موتور دارند، احیا و بازسازی آن‌ها توسط یک شرکت توانمند داخلی آغاز شد که انتقال تجربه خوبی نیز برای تعمیرات آتی به ثمر نشست.

افشین ژیانی فر افزود: این بازسازی که طی زمان کوتاهی انجام گرفت، توقفات حین کار را به میزان زیادی کاهش داد و لذا ارتقاء بهره وری را رقم زد.

این تلاشگر ذوب آهنی اظهار داشت: حمایت مسئولین شرکت در احیا و بومی سازی پیستون‌های لوکوموتیو بسیار موثر بود و چنین رویکرد‌هایی قطعاً نوید بخش بومی سازی‌های بیشتر برای کارخانه به شمار می‌رود.

پوریا مقدس کاردان بازرگانی مدیریت خرید تجهیزات نیز ذوب آهن اصفهان گفت: بر اساس استعلام‌های اخذ شده در خصوص احیا و بازسازی این پیستون، شرکت سازنده مطابق با مشخصات مورد نیاز ذوب آهن مشخص گردید.

او افزود: خرید این پیستون ۵۰ میلیارد ریال برای شرکت هزینه در برداشت، اما بومی سازی آن با هزینه‌ای بالغ بر ۳۵۰ میلیون تومان و طی شش ماه انجام گرفت.

کاردان بازرگانی  تصریح کرد: واردات این پیستون به دلیل تحریم‌ها امکان پذیر نبود و لذا یکبار دیگر از دل تحریم‌ها فرصتی برای بومی سازی و اثبات توانمندی سخت کوشان ذوب آهن اصفهان فراهم گردید.

 کاردان مدیریت سفارشات و کنترل کالای شرکت ذوب آهن اصفهان نیز اضافه کرد: پیستون‌های این لوکوموتیو، روسی هستند و لذا واردات و تامین آن‌ها به دلیل تحریم‌ها زمان بر و بعضاً امکان پذیر نبود.

اکبر سلیمیان افزود: نمونه اولیه این پیستون توسط شرکت سازنده آماده و به ذوب آهن ارائه گردید و پس از بررسی فنی و تایید مدیریت  راه آهن و ترابری و جلسات با مدیریت سفارشات و کنترل کالا، احیا و بومی سازی ۱۰۰ عدد از آن‌ها در دستور کار قرار گرفت.

او خاطر نشان کرد: این پیستون‌ها به دلیل مستهلک بودن قابلیت استفاده نداشتند، اما از طریق بومی سازی، مجدداً احیا شدند و در فرایند بهره برداری قرار گرفتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.