استاندار گلستان گفت : اجرای طرح های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در گلستان زمینه تسریع در توسعه و پیشرفت استان را فراهم می کند.

علی محمد زنگانه در جلسه بررسی طرح‌های در دست اجرای قرارگاه خاتم الانبیا در استان با حضور مدیران این قرارگاه با اشاره به طرح‌های در دست اجرا در استان افزود: لایروبی کانال آشوراده در طرح علاج بخشی خلیج گرگان ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و البته به نظر می‌رسد باید عمق یک و نیم متری این لایروبی افزایش پیدا کند.

او گفت: طرح سد نرماب یک طرح پر اهمیت برای استان است و خوشبختانه تا کنون ۹۹ درصد بدنه سد و تاسیسات آن اجرا شده است و تلاش داریم با پرداخت مطالبات قرارگاه زمینه اجرای باقی مانده احداث سد را فراهم کنیم.

استاندار گلستان تاکید کرد: طرح آبرسانی امام حسن مجتبی (ع) که با تلاش بسیج سازندگی و قرارگاه خاتم الانبیا در حال اجراست و تلاش دارد آبرسانی به ۴۳۲ روستا را محور اقدامات خود قرار دهد، طرحی ارزشمند است که رضایتمندی مردم مناطق محروم را به همراه خواهد داشت.

زنگانه همچنین به طرح زهکشی اراضی کشاورزی هم اشاره کرد و افزود: برای این طرح که از اهمیت بالایی برخوردار است که در سفر ریاست جمهور به گلستان هزار میلیارد تومان مصوبه در نظر گرفته شد و تلاش داریم با پرداخت مطالبات قرارگاه زمینه تسریع در اجرای این طرح را فراهم کنیم.

 

گلستان، میزبان پانزدهیمن جشنواره بین المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران زمین


استاندار گلستان همچنین امروز در جلسه هماهنگی کمیته‌های اجرایی این جشنواره با بیان اینکه جشنواره بین‌المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران زمین فرصتی برای نمایش وحدت و انسجام اقوام ایران اسلامی است افزود: جشنواره بین‌المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران زمین بزرگترین رخداد فرهنگی و هنری و اجتماعی در کشور است و ما میراث‌دار چهارده دوره برگزاری این جشنواره هستیم.

علی محمد زنگانه افزود: باید در برگزاری پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران زمین به ایده‌های خلاق و نوین پرداخته شود و برنامه‌های جشنواره با مشارکت و همکاری همه دستگاه‌ها اجرایی شود.

استاندار گلستان همچنین با بیان اینکه باید با نگاهی پیشگیرانه و اقداماتی نرم و فرهنگی با توطئه‌های دشمنان مقابله کرد گفت: این جشنواره فرصتی برای ارائه وحدت و انسجام و آداب و رسوم اقوام و مذاهب ایران اسلامی است.

محمدجواد ساوری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان هم در این جلسه با اشاره به حضور هنرمندان صنایع دستی و موسیقی آیینی و عرضه سوغات استان‌های کشور گفت: ۲۸ کمیته اجرایی و شورای راهبردی این جشنواره با مشارکت دستگاه‌های اجرایی استان تشکیل شده است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گلستان هم در این نشست گفت: جلوه امنیتی و فرهنگی استان گلستان در کشور بی نظیر است و امنیت پایدار در این استان مرهون وحدت و انسجام اقوام ساکن در این استان است.

رسول شکری‌نیا با اشاره به حضور منسجم قومیت‌های مختلف کشور در این جشنواره افزود: صدا و سیمای مرکز گلستان این جشنواره را در هر ۴ بخش خبر، سیما، صدا و فضای مجازی پوشش کامل می‌دهد و در طول برگزاری این جشنواره با ۱۲ شبکه استانی، ۶ شبکه سراسری و ۲ شبکه بین‌الملل ارتباط مستقیم خواهد داشت.

او گفت: در شرایط کنونی، برگزاری این جشنواره می‌تواند در وحدت آفرینی و نمایش انسجام اقوام و مذاهب ایران اسلامی تاثیرگذار باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.