رئیس حوزه‌های علمیه کشور از تدوین اسناد طرح تحول حوزه‌های علمیه خبر داد.

آیت الله اعرافی امروز در گرگان در دیدار با نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان با اشاره به نیاز حوزه‌های علمیه سراسر کشور به طرح تحول گفت: در قالب اسناد جامع راهبردی سند تحول حوزه‌های علمیه تدوین شده و مطابق این اسناد برای ۲۰ سال آینده حوزه‌ها برنامه ریزی شده است.

او افزود: اولین برنامه ۵ ساله، دارای ۴۲ محور، ۳۰۰ هدف و بیش از هزار شاخص و برنامه است.

آیت الله اعرافی با اشاره به وحدت، همگرایی و تعامل مذاهب مختلف در کشور گفت: گسترش حوزه‌های علمیه اهل سنت به بیش از یک هزار حوزه نیز در همین راستاست.

او ادامه داد: گسترش مدارس، مساجد و پایگاه‌های فرهنگی برادران اهل سنت پس از انقلاب نشان دهنده رویکرد تمدنی در انقلاب اسلامی و وحدت و یکپارچگی امت اسلامی است که در اندیشه امام و رهبر معظم انقلاب بوده و علمای شیعه و سنی به آن پایند هستند.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان هم در این دیدار گفت: امروز با گستردگی جوامع، تنوع نیاز‌ها و سلیقه‌ها و افکار مسئولیت حوزه‌های علمیه بسیار سنگین‌تر شده است.

 علی محمد زنگانه استاندار گلستان هم در این نشست بر اجرای طرح مهد امین ویژه هدایت دینی کودکان و نونهالان و تعیین تکلیف موقوفات حوزه‌های علمیه در استان تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.