انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در بیانیه‌ای اعلام کرد: تکفیریان و دین‌ستیزان تهدیدی جدی علیه امنیت و صلح جهانی به ویژه در منطقه غرب آسیا محسوب می‌شوند.

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در بیانیه‌ای با محکومیت حمله تروریستی به حرم شاهچراغ (ع) اعلام کرد: تکفیریان و دین‌ستیزان تهدیدی جدی علیه امنیت و صلح جهانی به ویژه در منطقه غرب آسیا محسوب می‌شوند که نیازمند چاره‌اندیشی در گستره‌ای جهانی است.

در بیانیه انجمن دفاع از قربانیان تروریسم با محکومیت حمله تروریستی به امامزاده شاهچراغ (ع) آمده است: تروریسم بار دیگر با جنایتی هولناک ده‌ها انسان از زن و مرد و کودک بی‌گناه را در حال عبادت و نیایش در امامزاده شاهچراغ (ع) شیراز به خاک و خون کشید و صد‌ها خانواده را در فراق و ماتم عزیزان‌شان داغدار کرد.

این بیانیه افزود: این جنایت همچون صد‌ها جنایت دیگر تروریست‌ها علیه مراکز دینی و عبادتگاه‌ها نشان می‌دهد که تروریسم هیچ ارتباطی با ادیان الهی نداشته، بلکه ادیان و مراکز دینی به عنوان سکان همبستگی و آرامش جامعه همواره جزء اهداف دین‌ستیزان در طول تاریخ بوده است.

بیانیه انجمن دفاع از قربانیان تروریسم یادآور شد: حمله به انسان‌های بی‌دفاع در حال عبادت واقعا چه ارزش نظامی و استراتژیک می‌تواند داشته باشد، جز اینکه نشانگر پستی و زبونی تروریست‌ها است که برای ادامه زندگی سراسر ننگین خود به چنین فجایع وحشتناکی دست می‌زنند.

این بیانیه اضافه کرد: تکفیریان و دین‌ستیزان تهدیدی جدی علیه امنیت و صلح جهانی به ویژه منطقه ما محسوب می‌شوند که نیازمند چاره‌اندیشی در گستره‌ای جهانی است تا این مبانی به عنوان موتور محرکه فکری تروریسم تضعیف و خشکانده شود.

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم عنوان کرد: هرچند محکومیت این نوع اقدامات اسفبار از سوی کشور‌ها و نهاد‌های بین‌المللی بسیار ارزشمند است، ولی چاره کار توجه به عوامل بقا و حیات این پدیده شوم در عرصه بین‌المللی است تا از انبوه قربانیان و تحمیل خسارات بسیار زیانبار به کشور‌های در حال توسعه جلوگیری شود.

نویسندگان این بیانیه ضمن محکوم کردن این جنایت و همدردی با خانواده‌های داغدیده و آرزوی سلامتی برای مجروحان، از مقامات سازمان ملل، دولت‌ها و دیگر شخصیت‌های فعال در عرصه ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی درخواست کردند با تقویت همکاری‌ها و اتخاذ تصمیم‌های مناسب با مروجان تکفیر و دین‌ستیزی به شکلی عملی مبارزه کرده تا صلح و امنیت در جهان گسترش یابد تا بشریت رنجدیده از این همه مصیبت دیگر شاهد تکرار چنین فجایعی نگردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۰۸ آبان ۱۴۰۱
تروریست‌های شاهچراغ بویی از انسانیت نبردند
آخرین اخبار