مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان گفت:بدهکاران مهریه و نفقه با ۱۲۷ نفر بالاترین آمار محکومان جرائم غیر عمد استان را به خود اختصاص داده است.

سید حجت الله موسوی قوام گفت:از ابتدای امسال تاکنون ۱۳۵ مددجوی جرائم غیر عمد وارد زندان‌های استان شده اند که از این تعداد ۱۲۷نفر بدهکار مهریه و نفقه هستند.

او با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۱۳۵زندانی جرایم غیر عمد از زندان‌های این استان با مبلغ ۱۰۲میلیارد ریال آزاد شده اند، گفت:۸۵ درصد این مبلغ از محل کمک‌های خیران و مردم بوده است.

موسوی قوام گفت:مابقی این زندانیان از محل کمک‌های مردمی، ستاد دیه کشور، بانک ها، صندوق تامین خسارت و ستاد دیه استان کرمان و اخذ رضایت شاکی آزاد شده اند.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۳۹ زندانی جرایم غیر عمد در زندان‌های استان کرمان به سر می‌برند، گفت: از این تعداد ۱۲۷ نفر بدهکاران مهریه و نفقه، ۱۱۰ نفر محکومان مالی و مابقی بدهکار دیه و حوادث ناشی از کار هستند.

مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان با بیان اینکه بالاترین آمار موجودی زندانیان جرایم غیر عمد مربوط به زندان کرمان و کمترین مربوط به زندان منوجان است؛ افزود: زندان کرمان با ۱۰۵ مددجو و منوجان با ۲نفر کمترین آمار موجودی زندانیان جرایم غیر عمد را دارا است.

موسوی قوام تصریح کرد:در حال حاضر ۲۳۹زندانی جرایم غیر عمد در زندان‌های استان کرمان به سر می‌برند، که برای آزادی این تعداد۱۵ میلیارد تومان نیاز است تا به آغوش گرم خانواده برگردند.

او گفت: از این تعداد موجودی زندانی جرایم غیر عمد ۲۴نفر ورودی سال ۹۹و ۱۴۰۰و مابقی ورودی امسال هستند. مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان گفت: طی برنامه ریزی صورت گرفته با ستاد دیه استان کرمان ۲۴ جشن گلریزان طی امسال برگزار شده که ۱۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تعهد خیران بوده که تاکنون ۷۰ این مبلغ وصول شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار