جامبولات تدیف نسبت به اخراجش از سرمربیگری تیم ملی کشتی آزاد روسیه واکنش نشان داد.

جامبولات تدیف سرمربی موفق تیم ملی کشتی آزاد روسیه که نزدیک به ۲۰ سال هدایت این تیم را برعهده داشت و کشتی این کشور را همواره به عنوان یک مدعی راهی مسابقات بزرگ می‌کرد از سمت خود برکنار شد.

تدیف بعد از برکناری از سرمربیگری تیم ملی کشتی آزاد روسیه گفت: فکر می‌کنم وقت آن رسیده است که صریح صحبت کنم و وضعیت مربوط به استعفای من از سرمربیگری تیم کشتی آزاد روسیه را روشن کنم. تصمیم برای عدم تمدید قرارداد با من در ۳۰ سپتامبر توسط شخص میخائیل مامیاشویلی اتخاذ شد. آیا کسی در مورد صلاحیت حرفه‌ای من یا نتایج تیم کشتی آزاد که حدود ۲۰ سال مسئولیت آن را بر عهده داشتم سوالی دارد. من فکر می‌کنم خودم را در این سال‌ها ثابت کردم.

وی گفت: امروز تیم ملی ما جوان‌ترین و قوی‌ترین تیم جهان است. ما سال گذشته این را دوباره در بازی‌های المپیک و قهرمانی جهان نشان دادیم. یک سال پیش در ۱۹ اکتبر ۲۰۲۱ در جلسه کمیته اجرایی فدراسیون کشتی روسیه و بعد از آن در جلسه شورای تخصصی وزارت ورزش کشور به کار من بالاترین رتبه داده شد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور از کار من قدردانی کرد و به من دیپلم و نشان الکساندر نوسکی اعطا کرد. تمام فعالیت‌های من در این سال‌ها منحصر به فرد بوده است.

تدیف عنوان کرد: من معتقدم که این اولین بار در تاریخ ورزش روسیه است که مربی اخراج می‌شود که به طور مداوم تیم ملی را به نتایج بسیار خوبی رسانده است. این تصمیم فقط از سوی مامیاشویلی گرفته شد.

میخائیل مامیاشویلی رئیس فدراسیون کشتی روسیه نیز در واکنش به اظهارنظر تدیف، گفت: من از این صحبت‌ها بسیار شگفت زده شدم. دیروز همه چیز متفاوت بود و در طول کمیته اجرایی، خود تدیف نامزد‌هایی را برای سمت خود پیشنهاد کرد و ما با هم در مورد آن بحث کردیم. در هر صورت من به هر نظری احترام می‌گذارم.

مامیاشویلی گفت: تنها نامزد برای سمت مربیگری تیم ملی روسیه حاجی مراد گاتسالوف قهرمان نامدار المپیک و جهان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار