امام جمعه کرمان گفت: چرا مدعیان حقوق بشر و افرادی که حرف از حقوق بشر می‌زنند در قبال حمله تروریستی در شیراز سکوت کردند؟

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان امروز در جمع نمازگزاران کرمانی در مصلی امام علی (ع) با رعایت همگان به رعایت تقوای الهی گفت: خداوند به انسان قدرت انتخاب و اراده داده است و خداوند در قرآن برنامه جامعی برای انسان تدارک دیده است که این برنامه کاملی است و اگر کسی پای این برنامه بایستد و براساس این برنامه عمل کند آنوقت است که رضایت خداوند را جلب کرده است.

او با اشاره به یکی از آیات قرآن درخصوص برنامه جامع که به خوبی مسیر انسان را روشن می‌کند افزود: بخشی از این برنامه جامع را برای انسان بیان می‌کند و سه اصل بسیار مهم سرنوشت ساز درزندگی و برنامه انسان‌ها دیده شده است اولین اصل، اصل عدالت است که در سه محور قابل تعقیب است از جمله محور فردی که شخص باید تلاش کند عدالت را در درون خود تقویت کند و هر کجا باهر مسئله برخورد کرد نگاهش عادلانه باشد.

او محور دوم عدالت را در اجتماع عنوان کرد و افزود: حاکمیت در اجتماع باید تلاش کنند عدالت اجتماعی تحقق پیدا کند چراکه گمشده انسان هاست اگر عدالت اجتماعی پررنگ باشد ظلم کمرنگ است و اگر عدالت کمرنگ شود ظلم پررنگ خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی تصریح کرد: محور سوم عدالت در نظام هستی است و کل نظام هستی بر مبنا و محور عدالت استوار است و عدالت افراد است که عدالت اجتماعی را رقم می‌زند و عدالت اجتماعی همسنج عدالت هستی است و عدالت اجتماعی نتیجه عدالت فردی است.

امام جمعه کرمان ادامه داد: عدالت به خصوص عدالت اجتماعی به صرف توصیه و گفتار و سخنرانی نیست و اسلام درزمینه عدالت تاکید دارد که عدالت درجامعه عملی و اجرا شود، چون وقتی عملی شود ثمره آن را خواهیم دید و اگر عملی نشود مشکلات اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و... را خواهیم دید برای اینکه عدالت عملیاتی شود در صحنه‌ها و منصب‌ها اسلام از عدالت گفته است.

نماینده، ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه برخی از ماموریت‌ها شرط آن عدالت است گفت: اصل دوم این است عدالت یک مکمل می‌خواهد و مکمل عدالت، احسان است و احسان ایثار و ازخود گذشتگی است.

او گفت: بعضی مشکلات صرفا با عدالت حل نمی‌شود چراکه وقتی مشکلی در جامعه به وجود می‌آید عدالت همراه با احسان و فداکاری است و این فداکاری متناسب با نیاز جامعه باید به کار گرفته شود و اصل مهمی است که جامعه را به عدالت واقعی هدایت می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی با تبریک مناسبت‌های پیش رو و روز بسیج دانش آموزی گفت: شهادت درفرهنگ ما یک ارزش است که برای ما احترام و جایگاه ویژه‌ای دارد. او شهادت مظلومانه شهدای حرم شاهچراغ و شهدایی که درروز‌های اخیر که درگوشه و کنار کشور به خصوص پاسداران حریم ولایت و امامت مظلومانه ترور شدند را به جامعه و امت اسلامی تسلیت گفت.

او با اشاره به اینکه این ظالمان و نانجیب‌ها و اهل جنایت جنایت دیگری را خلق کردند افزود: دشمنان به غیر جنایت چگونه حرف از حقوق بشر می‌زند.

او با انتقاد از مدافعان حقوق بشر گفت: چرا مدعیان حقوق بشر و افرادی که حرف از حقوق بشر می‌زنند در قبال حمله تروریستی در شیراز سکوت کردند؟

امام جمعه کرمان گفت: آن‌هایی که درروز‌های اخیر کشور را به آشوب کشاندند برای دفاع از خانمی که مرگش مشکوک بود چرا الان از شهدای حرم شاهچراغ دفاع نمی‌کنند مگر آن‌ها انسان نبودند این‌ها درمقابل استدلال روشن سکوت یا مخالفت می‌کنند.

او تصریح کرد: این افراد با هر مظهر حق مخالفند و وقتی راه رشد را می‌بینند با آن مخالفت می‌کنند و حقوق بشر را ازبین بردند.

نماینده، ولی فقیه در استان گفت: درروز مبارزه با استکبار جهانی در خروشی جهانی جواب استکبار جهانی را خواهیم داد.

او با اشاره به فرموده حضرت علی (ع) گفت: این افراد خودشان شیطان هستند و همانطور که امام هم فرمودند آمریکا شیطان بزرگ است و هروقت راه انحرافی، هواپرستی و راه جنایت را دیدند ازهمان راه تبعیت می‌کنند و ازراه حق دفاع نمی‌کنند.

او تصریح کرد: دشمنان با مظاهر حق و عدل باروشن‌ترین صورت مخالفت می‌کنند و دنبال باطل و باطل گرا هستند و دنبال این هستند کشور مارا به ناامنی بکشانند.

او بابیان اینکه کشور ما هم اکنون بسیار حساس است تاکید کرد: همه ما باید هوشیار باشیم که دشمن به اهداف خود نرسد، چون آن‌ها نمی‌توانند موفقیت‌های کشور ما را ببیند و وقت ظهور و بروز و شعور همراه با خروش است که این انقلاب را حفظ کنیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.