دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: می‌دانیم دشمنان در کدام کشور منطقه هستند و آمادگی عملیاتی داریم که اگر آن‌ها خط قرمز‌های ما را زیرپا بگذارند منهدمشان کنیم.

 سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در سیزدهمین آیین گرامیداشت شهدای وحدت (شهیدان شوشتری و محمدزاده) در مشهد گفت: دشمنان خارجی بدانند که ما آن‌ها را رصد می‌کنیم و اگر از خط قرمز‌های ایران عبور کنند جمهوری اسلامی پاسخ قاطع خواهد داد.

او افزود: به دشمن خارجی و فرامنطقه‌ای می‌گوییم از توانمندی‌های ما بی‌خبر است، اما ما می‌دانیم که آن‌ها بسیار آسیب پذیر هستند.

مشاور عالی فرمانده کل قوا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حادثه تروریستی دیروز در شیراز ادامه داد: حادثه تروریستی-تکفیری دیروز در شیراز که تروریست کافر غیرایرانی از در بخش زنانه حرم وارد شد و زائران را به رگبار بست قلب همه ما را جریحه دار کرد.

سرداررحیم صفوی بیان کرد: امیدواریم با طراحان پشت صحنه و آمران و عناصر اصلی برخورد قاطع و عبرت آموزی شود تا همگان بدانند این اعمال رذیلانه و مذبوحانه در ایران و اماکن مقدس جایگاهی ندارد.

او با بیان این که حفظ امنیت، وحدت، قدرت و منافع ملی از اهداف اساسی همه حکومت‌هاست تصریح کرد: به هر علتی این‌ها به خطر بیفتد همه ملت‌ها و حکومت‌ها وارد عمل می‌شوند.

مشاور عالی فرمانده کل قوا تأکید کرد: حادثه تروریستی دیروز در شیراز و ناآرامی‌های اخیر باید حکومت و ملت را به یک فهم و عمل مشترک راجع به راهبرد دشمنان خارجی و داخلی و همچنین ضعف‌های مدیریتی و آسیب پذیری‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و حتی امنیتی ما برساند.

سردار رحیم صفوی اظهار کرد: دولت و ملت و حکومت هم برای مقابله با راهبرد دشمنان و سر و سامان دادن به ضعف‌های داخلی برای عبور از وضعیت موجود و رسیدن به شرایط مطلوب باید یک سری اعمال مشترک را سامان دهند.

او افزود: برگزاری اجلاس شهدای وحدت را باید در راستای جهاد تبیین، تفسیر کنیم که یکی از اهداف جهاد تبیین هوشمندسازی و ساختن نسل جوان است یعنی باید بدانیم شهدا چه کسانی بودند و چه رفتار و عملکردی داشتند، چون بیش از ۱۸ میلیون از جمعیت این کشور ۱۵ تا ۲۹ سال هستند و ۶۵ درصد جمعیت کشور زیر ۴۰ سال هستند. یعنی نسلی که انقلاب و جنگ و شهدا را کمتر می‌شناسند.

مشاور فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه شهید شوشتری را بیش از ۴۰ سال از نزدیک می‌شناختم ادامه داد: این شهید والامقام، مردمدار و مردمیار بود و دائم در ماموریت حضور داشت و شهید محمدزاده نیز که دلاوری خط شکن بود در راه عزت اسلام و امنیت کشور فداکاری کرد و در محرومیت زدایی هم سنگ تمام گذاشت.

سرلشکر صفوی بیان کرد: پاسداران از دل مردم بیرون آمده اند و عهد و پیمان بسته اند که به رهبری، مردم و شهدا وفادار باشند و از عزت، شرافت، اقتدار و امنیت کشور دفاع کنند.

او تصریح کرد: هدف اصلی دشمن ایجاد انشقاق در وحدت و تضعیف امنیت ملی است و در همین راستا صد هزار عضو هیات علمی دانشگاه‌ها و حدود یک میلیون معلم باید دانشجو و دانش آموزان خود را آگاه کنند.

مشاور فرمانده معظم کل قوا تأکید کرد: حضور یکپارچه مردم برای مقابله با ناآرامی‌ها و مقابله قدرتمندانه نیروی زمینی سپاه با ضدانقلابی که در اقلیم کردستان قرار داشت و کوبیدن مقتدرانه مواضع آن‌ها هشدار به برخی از کشور‌های همسایه و مراکز رسانه‌ای آن‌ها بود که با حضور عناصر ضدانقلاب دخالت می‌کردند.

سردار رحیم صفوی اظهار کرد: دشمن بداند حکومت و ملت ما مقتدر است و رهبری حکیم و مردمی هوشمند و سرزمینی سرشار از منابع اقتصادی و انسانی داریم. بهترین ملت و سرزمین و دین را داریم با وحدت قوا و انسجام و حل مشکلات در داخل، قدرتمند هستیم و هیچ دشمنی یارای مقابله با ما را ندارد.

او افزود: به فضل الهی راهبرد دشمنان با شکست مواجه شده است و در مقابل عظمت و اقتدار ملت ایران و نفوذ منطقه‌ای کشورمان شکست خورده اند و مشکلات داخلی نیز حل خواهد شد هر چند حل آن‌ها زمان می‌برد و من اطمینان می‌دهم که از این شرایط عبور می‌کنیم و به وضع مطلوب خواهیم رسید که در داخل و خارج قوی و پیروز باشیم.

یادواره شهدای وحدت در گرامیداشت سالگرد شهادت سرداران نورعلی شوشتری و رجبعلی محمدزاده و ۴۰ تن از فرماندهان سپاه و سران طوایف اهل سنت و جمعی از مردم شیعه و سنی برگزار می‌شود که ۲۶ مهرماه سال ۱۳۸۸ بر اثر انفجاری تروریستی در منطقه پیشین شهرستان سرباز در استان سیستان و بلوچستان به شهادت رسیده و به شهدای وحدت موسوم شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.