جانشین فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌ شرق نیروی زمینی ارتش گفت: بعد از دستور فرمانده کل قوا در مقابله با کرونا، ارتش به کمک مدافعان سلامت و مردم شتافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، امیر سرتیپ دوم مرتضی محمدی جانشین فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نیروی زمینی ارتش گفت: فرزندان ملت ایران همواره در ایجاد امنیت و حراست از مرز‌های زمینی، هوایی، دریایی کشور، از تلاش و ایثارگری؛ برای خدمت به کشور هرجا که نیاز بوده پیشتاز هستند.

او افزود: در کنار ماموریت‌های مهم نیرو‌های مسلح خصوصا ایجاد امنیت و امنیت پایدار در مرز‌های کشور، ارتش در حوادث طبیعی آنجا که نیاز بوده به کمک مردم آمده و کار‌های بسیار خوبی انجام داده است.

جانشین فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نیروی زمینی ارتش ادامه داد: پس از شیوع منحوس ویروس کرونا فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران در اجرای فرامین مقام معظم رهبری در خدمت‌رسانی به مردم، با دستوراتی که به یگان‌ها ابلاغ شد، از تمام امکانات و تجهیزات خودشان در راستای مبارزه با این بحران استفاده کرده و خدمات ارزشمندی انجام داده است.

محمدی بیان کرد: قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق در کنار سایر یگان‌های ارتش و نیرو‌های مسلح خدمات بسیار ارزنده‌ای را در خراسان‌های رضوی، جنوبی، شمالی، سمنان، گلستان و شمال‌شرق در بحث کمک به مدافعان سلامت و مردم انجام داده است.

او تصریح کرد: از اقدامات مهم یگان‌های منطقه‌ای قرارگاهی شمال‌شرق در زمان شروع ویروس کرونا رعایت دستورالعمل‌ها و ابلاغ  شیوه نامه‌های بهداشتی ستاد کرونا در کشور و استان بوده است.


بیشتر بخوانید


جانشین فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نیروی زمینی ارتش تاکید کرد: تمام تلاش این بود تا پرسنل پایور و وظیفه را سالم نگه داریم تا از آمادگی خوبی برخوردار باشند که هم ایجاد امنیت کنند و همچنین به مردم خدمت رسانی کنند؛ لذا اجرای دستور العمل‌ها در پادگان‌ها بسیار خوب انجام شد و کارکنان وظیفه و پایور با کمترین مشکل و بیماری مواجه شدند و همواره آماده بودند تا ماموریت‌های خود را به خوبی انجام دهند.

محمدی اظهار کرد: بحث تست در ورودی پادگان‌ها برای کارکنان که وارد پادگان می‌شدند همیشه بوده و مورد معاینه پزشکی قرار می‌گیرند تا اگر مورد مشکوکی وجود داشت مراحل پیگیری و درمان انجام شود.

در لبیک به رهبری به کمک مدافعان سلامت شتافتیم/ امنیت پایداری در مرزهای شرقی برقرار است

بیمارستان‌های ارتش در ۸ شهرستان برای خدمت رسانی به بیماران کرونایی فعال هستند

او افزود: یگان‌های قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق با تشکیل "قرارگاه پدافند زیستی" در همه یگان‌ها و در راس آن قرارگاه منطقه شمال‌شرق با هدف مبارزه با ویروس کرونا ایجاد شده است همچنین در ضد عفونی معابر، اماکن، در تمام شهر‌ها به‌خصوص مشهد مقدس بسیار تلاش شد.

جانشین فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نیروی زمینی ارتش ادامه داد: کلیه بیمارستان‌های ارتش در استان‌های منطقه‌ای شمال‌شرق و ۸ بیمارستان در شهرستان‌های تربت حیدریه، تربت جام، مشهد، بیرجند، گرگان و  شاهرود نسبت به پذیرش بیماران اقدام کرده و در کنار سایر مدافعین سلامت خدمت رسانی می‌کنند؛ و خوشبختانه مردم رضایت‌مندی بسیار خوبی از مدافعان سلامت ارتش جمهوری اسلامی ایران درمنطقه شمال‌شرق داشتند.

امیر سرتیپ محمدی بیان کرد: علاوه بر بیمارستان‌های منطقه‌ای ارتش جمهوری اسلامی ایران و قرارگاه منطقه‌ای شمالشرق در مشهد خصوصا در تایباد در روستای دوغارون نسبت به احداث بیمارستان صحرایی مجهز به انواع تجهیزات پزشکی و کارکنان متخصص اقدام و خدمات بسیار خوبی به همشهریان و هم‌وطنان انجام شده است.

او تصریح کرد: در کنار مداوا، درمان، ویزیت، خدمات‌رسانی پزشکی با توجه به نیازی که احساس می‌شد در تمام پادگان‌ها نسبت به تهیه مواد ضد عفونی، شوینده، ماسک اقدام و در بین کارکنان و مردم توزیع شده است.

جانشین فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نیروی زمینی ارتش تاکید کرد: در برهه‌ای از زمان که احساس می‌شد در کنار بیمارستان‌ها و مراکز درمان نیاز به مکان‌هایی است که به بیمارستان‌ها کمک شود، نسبت به ایجاد ایستگاه‌های" پایش سلامت" در ورودی شهرها، ارتش و قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق اقدام کردند و در این حوزه فعالیت‌های چشم‌گیری داشتند.

امیر سرتیپ محمدی اظهار کرد: بعد از فرمان مقام معظم رهبری نسبت به کمک مومنانه کمک‌های مادی فراوانی انجام شد. توزیع بسته‌های غذایی و بهداشتی به افراد نیازمند در شهر‌های مختلف بخصوص حاشیه شهر مشهد مقدس انجام شد و تاکنون چندین رزمایش کمک مومنانه به‌دست قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق انجام شده است.

او افزود: تعدادی از همکاران‌مان بخشی از حقوق خود را به نیازمندان و افرادی که با  مشکلات اقتصادی روبه رو بودند تقدیم کردند و این کار همچنان ادامه دارد.

جانشین فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نیروی زمینی ارتش ادامه داد: با توجه به زمان شیوع ویروس کرونا پایگاه‌های هلال احمر نیازمندی بیشتری برای دریافت خون اعلام کردند و همکاران ما همکاری بسیار خوبی با هلال احمر مشهد و سایر شهرستان‌ها انجام دادند، با دعوت از نیرو‌های هلال احمر در پادگان‌ها نسبت به اهدای خون اقدام شد.

امیر سرتیپ محمدی بیان کرد: امسال به جای رژه نیرو‌ها و یگان‌ها به صورت رژه نفرات و خودرویی، رژه عرضه خدمات سلامت با شعار "مدافعان وطن یاوران سلامت" را انجام دادیم و در همان روز بسته‌های بهداشتی و غذایی با تعداد زیاد در بین مردم و سطح شهر که از قبل شناسایی شده بودند توزیع شد.

ارتش در کنار مدافعان سلامت

او تصریح کرد: از آنجا که بیمارستان‌ها نیاز به کمک داشتند در سطح شهر و پادگان‌های ارتش و قرارگاه نقاهتگاه‌های بهداشتی و درمانی؛ با هدف کمک به مردم و دانشگاه علوم پزشکی ایجاد شد، اگر در بیمارستان‌ها با کمبود تخت و سایر خدمات پزشکی مواجه بودند در این نقاهتگاه‌ها افرادی که نیاز به حضورشان در بیمارستان کمتر دیده می‌شد پذیرش شده و ادامه درمان‌شان انجام می‌گرفت و هر زمان که دانشگاه علوم پزشکی نیاز بداند آماده کمک رسانی هستیم.

جانشین قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نیروی زمینی ارتش تاکید کرد: با توجه به اینکه یگان‌های قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق مسئولیت مرزبانی و حراست از مرز‌های شرقی و شمال‌شرق را دارند در کنار همرزمان و مرزبانان نیروی انتظامی مسئول ایجاد امنیت هستند.

در لبیک به رهبری به کمک مدافعان سلامت شتافتیم/ امنیت پایداری در مرزهای شرقی برقرار است

امیر سرتیپ محمدی اظهار کرد: امنیت بسیار خوب و پایداری در مرز‌های شرقی و شمالشرقی ایران ایجاد شده و در کنار برقراری امنیت در مرزها، خدمات بهداشتی بسیار خوبی نیز به مرز نشینان و روستائیان در طول مرز و شهرستان‌ها فراهم شده است. همرزمان پزشک در کار‌های پزشکی و خدمات سلامت نسبت به ویزیت و درمان هم‌وطنان در روستاها، شهرها، مرزنشینان، اقدام می‌کنند.

او افزود: همرزمان‌مان در قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق توانستند ضمن ایجاد امنیت پایدار در مرز‌های شرقی و شمال‌شرق در طول حدود ۸۰۰ کیلومتر از مرز‌های شرقی و شمال‌شرق در حوزه سلامت هم خدمات بسیار خوبی به هم‌وطنان ارائه دهند؛ همچنین هرجا لازم بوده و هست در کنار مدافعین سلامت کشور حضور فعال و پرنگی داشتند و شعار ارتش فدای ملت را توانستند به خوبی به عمل رسانند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام//ف.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.