از کشف ۳۴ راس احشام زنده فاقد مجوز تا کشف بیش از ۷ تن چوب قاچاق در آوج

مهم‌ترین حوادث قزوین امروز پنج شنبه پنجم آبان ۱۴۰۱ را در این بسته خبری بخوانید.

سرهنگ علی زرینی فرمانده انتظامی شهرستان آوج گفت: عوامل یگان امداد شهرستان آوج در اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا هنگام گشت زنی به یک دستگاه خودرو نیسان آبی حامل احشام مشکوک و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

سرهنگ زرینی افزود: مأموران در بازرسی از این خودرو ۳۴ راس احشام زنده فاقد هرگونه مجوز بهداشتی و غیر مجاز را کشف کردند که ارزش ریالی احشام قاچاق کشف شده بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شد.

وی با بیان این که در این رابطه یک خودرو توقیف و یک متهم دستگیر شدند، اضافه کرد: احشام کشف شده به اداره دامپزشکی شهرستان آوج تحویل شد.

۲۵۰ ماینر قاچاق در یک گلخانه

سردار علی ابراهیمی فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اشرافیت اطلاعاتی از وجود تعداد زیادی دستگاه ماینر در انبار یکی از گلخانه‌های شهرستان بوئین زهرا و استفاده غیر قانونی از آن‌ها در زمینه تولید ارز دیجیتال مطلع و بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از تکمیل تحقیقات طی هماهنگی با مقام قضائی از محل مورد نظر بازرسی کردند که در نتیجه این عملیات ۲۵۰ دستگاه ماینر خارجی قاچاق و متعلقات به صورت روشن و فعال کشف شد.

فرمانده انتظامی استان قزوین اضافه کرد: ارزش ماینر‌های مکشوفه توسط کارشناسان مربوطه ۷۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

سردار ابراهیمی گفت: یک فرد متخلف دستگیر و همراه با پرونده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

کشف بیش از ۷ تن چوب قاچاق در آوج

سرهنگ علی زرینی فرمانده انتظامی شهرستان آوج گفت:ماموران انتظامی شهرستان حین گشت زنی به سه دستگاه خودرو نیسان آبی حامل چوب مشکوک و با کسب دستور قضایی جهت بررسی به کلانتری دلالت داده شدند.

وی ادامه داد:طی بررسی خودرو‌ها مقدار ۷ هزار و ۴۰۰ کیلو گرم چوب جنگلی غیر مجاز از نوع بید و بادام کشف و سه متهم دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان آوج گفت: کارشناسان ارزش تقریبی چوب‌های کشف شده را یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

وی افزود: متهمین پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

 فرمانده انتظامی شهرستان آوج گفت: منابع طبیعی متعلق به همه انسان‌ها بوده و پلیس با سودجویان و قاچاقچیان چوب که اقدام به تاراج این ثروت ملی می‌کنند با قاطعیت برخورد خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار