مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین گفت: ۷۲۷ متقاضی در دوره‌های آموزش مهارتی روستاها شرکت داشتند که از این تعداد، ۶۷۳ نفر مرد بودند.

حجت الاسلام سید محمود عرب مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین گفت: ۱۴۵ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی امسال در روستا‌های قزوین به متقاضیان ارایه شد که ۷۲۷ متقاضی در این دوره‌ها شرکت داشتند .

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان  با اشاره به افتتاح نخستین آموزشگاه آزاد روستایی کشور در استان قزوین طی سال جاری، اظهار داشت: تلاش داریم تا براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته در روستا‌های دارای ظرفیت این آموزشگاه‌ها را با ظرفیت و توانمندی‌های بخش خصوصی راه اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی متناسب با محیط و شرایط روستا‌ها به متقاضیان ارایه می‌شود، یادآور شد: آموزش‌های مهارتی در روستا‌ها با توانمندسازی افراد و ایجاد فرصت شغلی در محیط روستا، ضمن اشتغالزایی جوانان روستایی در پیشگیری از مهاجرت بی رویه به شهر‌ها هم نقش بسزایی دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین اضافه کرد: با توجه به ظرفیت‌های حوزه زراعت و باغبانی، زنبورداری و دامداری در سطح روستا‌ها درصدد هستیم آموزش‌های حوزه کشاورزی را در این مناطق گسترش دهیم چرا که این موضوع تاکنون کمتر مورد توجه قرار گرفته بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.