مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قزوین گفت: یک میلیون و ۱۷۲ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی در بخش دولتی طی نیمه نخست امسال به مهارت جویان این استان ارائه شده است.

حجت الاسلام سید محمود عرب مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قزوین گفت: یک میلیون و ۱۷۲ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی در بخش دولتی طی نیمه نخست امسال به ۶ هزار و ۳۴۳ هنرجو ارائه شده است.

به گفته این مسئول فنی و حرفه ای، ۲ هزار و ۲۳۹ تن از آموزش دیدگان مهارتی را بانوان و چهار هزار و ۱۰۴ آموزش دیده را مردان تشکیل داده اند.

وی اظهار داشت: آموزش‌های مهارتی ارایه شده شامل زندان ها، پادگان ها، روستاها، سکونتگاه‌های غیررسمی، دانش آموزان، دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی، مشمولان بیمه بیکاری، شاغلان بنگاه‌های اقتصادی، زنان سرپرست خانوار و اعضای خانواده آن‌ها بوده است.

حجت الاسلام عرب خاطرنشان کرد: مهارت‌های برگزار شده مطابق با نیاز‌های بازار کار و واحد‌های تولیدی به متقاضیان آموزش داده شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین با اشاره به نقش مهارت آموزی در کاهش معضل بیکاری، یادآور شد: تربیت نیرو‌های ماهر و توانمند از طریق برگزاری دوره‌های آموزش فنی و حرفه ای، جوانان و افراد جویای کار را به سمت اشتغالزایی و کارآفرینی سوق می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.