آرنولد آگوست گفت: در کشور‌های غربی به ویژه در آمریکا سلبریتی‌ها باید در چارچوب ارزش‌های مدنی و اجتماعی تعریف شده رفتار کنند.

در روز‌های اخیر بسیاری از چهره‌های مشهور و سلبریتی‌های داخلی و حتی خارجی به بهانه اتفاقهای اخیر در کشور و با سوء استفاده از موقعیت خود در میان مردم، اقدام به تحریک عواطف عمومی و دعوت به آشوب کردند.

در راستای بررسی قوانین مدنی کشور‌های مختلف در مورد سلبریتی‌ها و افرادی که دارای محبوبیت اجتماعی هستند این بار باشگاه خبرنگاران جوان مصاحبه‌ای با آرنولد آگوست، کارشناس و تحلیلگر آمریکایی با این موضوع ترتیب داده که مشروح آن از نظر خوانندگان می‌گذرد:

آیا سلبریتی‌ها در تمام کشور‌ها باید در چارچوب قانون عمل کنند یا اینکه خودشان می‌توانند رهبری گروهی از جامعه را برای هدایت در بخش‌هایی به عهده بگیرند؟
آرنولد آگوست: سلبریتی‌ها نیز مانند سایر اقشار جامعه در تمام کشور‌ها باید در چارچوب قانون عمل کنند. من حداقل در مورد آمریکا مطمئن هستم که هیچ چهره شناخته شده‌ای که خود را سلبریتی بداند نمی‌تواند در آمریکا پا را فراتر از قانون بگذارد. برای مثال در حوزه جرم شناسی اگر شما به مراجع قانونی آمریکا رجوع کنید خواهید دید که هر ساله بسیاری از بازیگران هالیوود، فوتبالیست‌های سرشناس، چهره‌های ورزشی و ... در آمریکا مثلاً به جرم رانندگی با سرعت غیرمجاز در اتوبانها، یا مصرف بیش از حد نوشیدنی‌های الکلی در حین رانندگی توسط پلیس دستگیر می‌شوند و بسیاری از آن‌ها پس از بررسی دقیق جرمی که مرتکب شده اند باید جریمه پرداخت کنند و یا به زندان بروند.برای بسیاری از سلبریتی‌هایی که مثلاً در حالت مستی حین رانندگی دستگیر می‌شوند کلاس‌های آموزشی به مدت ۳۰ ماه و تعلیق مجوز‌های کار آن‌ها تا دو سال در نظر گرفته می‌شود.

یا مثلاً هر سال تعداد زیادی از سلبریتی‌های آمریکایی حین ارتکاب جرم به دست پلیس دستگیر می‌شوند و فوراً به زندان فرستاده می‌شوند. این یعنی اینکه قانون هیچ گونه فرقی بین افراد عادی با کسانی که به واسطه شغلشان به شهرتی رسیده اند قائل نیست.

مورد دیگری که در سال‌های اخیر به ویژه در میان چهره‌های مشهور سینمایی در آمریکا بسیار رایج شده فرار‌های گسترده مالیاتی است. بسیاری از سلبریتی‌ها از راه‌های مختلف تلاش می‌کنند تا مالیات خود را پرداخت نکنند. این افراد اگر توسط قانونگذاران شناسایی شوند مجازات حبس تا سقف ۱۰ سال و چندین هزار دلار جریمه نقدی را باید به خاطر این خلاف خود متحمل شوند و قانون هیچ گونه اغماضی را برای آنان در نظر نگرفته است.


بیشتر بخوانید:


-به نظر شما دولت‌های غربی حاضرند به خاطر اینکه فردی محبوبیت اجتماعی دارد و خود را سلبریتی می‌داند هزینه‌های هنگفت اجتماعی پرداخت کنند؟

آرنولد آگوست: به هیچ وجه. دولت‌های غربی هرگز سرمایه‌های اجتماعی خود و بودجه‌های فرهنگی خود را برای اشتباهات و خطا‌های سلبریتی‌ها هزینه نمی‌کنند حتی در عوض در ازای هر خطایی چندین برابر از آن‌ها جریمه دریافت می‌کند تا در آینده شاهد این خطا‌ها نباشد و یا به حداقل برساند. من می‌توانم ده‌ها مثال برای شما ذکر کنم که در آن سلبریتی‌ها به دلیل ارتکاب به خطایی که از نظر اجتماعی ناهنجاری محسوب می‌شود جریمه یا راهی زندان شده اند.

کارشناس و تحلیلگر آمریکایی در پایان تاکید کرد:‌ تقریباً در تمام کشور‌های غربی که من به آن‌ها اشراف دارم می‌توانم این را با اطمینان بگویم که سلبریتی‌ها باید با نظام ارزشی آن کشور‌ها هماهنگ باشند و کوچکترین رفتاری که ضد ارزش و یا ضد فرهنگ آن جامعه تلقی شود با برخورد قانون رو به رو خواهد شد و این کاملاً یک رفتار طبیعی و عادی از لحاظ اجتماعی است. یعنی هیچ فردی مثلاً در آمریکا از دولت انتظار ندارد که میان خطای یک فرد عادی با اشتباه یک سلبریتی تفاوتی قائل شود. قانون باید با یک چشم به هر دو نگاه کند و این اتفاق هم دارد می‌افتد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۰۶ آبان ۱۴۰۱
کاش خبر بلایی که این چند وقت سر سلبریتی مشهور آمریکایی کانیه وست به بهانه اظهار نظر در مورد انحصار قدرت توسط یهودیها در آمریکا آوردند رو با جزییات کار کرده بودید تا بعضیها بفهمند اگه تو ایران با تکرار دروغهای سعودی اینترآشغال باعث ریخته شدن خون مردم میشند و راست راست راه میرند و به ریش مردم میخندند جاهای دیگه دنیا سلبریتیها حتی حق اظهار نظری که منجر به ناراحتی گروهی که قدرت رو در دست داره میشه رو ندارند و از زندگی ساقطشون می‌کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۰۵ آبان ۱۴۰۱
بخشی از گنده پروری این اصناف بی انصاف ، ماها مردم هستیم !!!
بلطف حماقت این قشر و بعضی افراد دمدمی مزاج داعش وارد کشور شد و در حرم اهل بیت(س) هم وطنانمان را بخاک و خون کشید!
کجایند آنانیکه برای فوت یک نفر جامه دریدن و شکست امنیتی برای کشور درست کردند؟
تا الان ۱۵ نفر از مردم عادی بی گناه شهید شدند!
اینان ایرانی نیستند !!!
خون این شهیدان و شهادای اغتشاشات گردن همه کسانی است که بنحوی و با حماقت آتش بیار معرکه شدند!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۰۵ آبان ۱۴۰۱
برای یه مرگ دختر تاحالا۳۰۰ نفر مردن شاید هم بیشتر خدا لعنت کنه فتنه گران داخلی وخارجی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۰۵ آبان ۱۴۰۱
علی دایی! تو که ادعا میکردی از هموطنانت بیشتر از خانواده هاشون خبر داری! تو که به برکت بازی با حریفان ضعیف مثل مالدیو به نون و نوا رسیدی وگرنه حتی تو فوتبال هم حرفی برای گفتن نداشتی!
علی کریمی! بی لیاقت! که با پول مردم گنده شدی و فقط به فکر پر کردن آخورت بودی!
مدیری! دزد بیت المال! که دم از عشق میزدی!
معتمد آریا! دروغگو! تو که گفتی مادر همه هستی!
شما و امثال شما با شعله ور کردن آتش ناامنی، پدر و مادر و برادر آرتین کوچولو رو گرفتید.
حالا بیاید جواب بدید. چرا همه تون خفه خون گرفتید؟؟؟
Lithuania
ناشناس
۱۴:۲۸ ۰۵ آبان ۱۴۰۱
اینقدر خودتون رو خسته نکنید که با به اصطلاح تحلیل گرهای غربی مصاحبه کنید که حرفی بزنن که خوشتون میاد.
مردم قرار نیست برنامه ریزی فکری مطابق با شما داشته باشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۰۵ آبان ۱۴۰۱
اینطوری نشون میده همه تحت تاثیر حرفای این آقا وخانوم سلبریتی چ افراد معروف قرار گرفتن ...همه چیزی میخان بدازن گردن اینو انو ....هر انسانی قدرت انتخاب درک تحلیل کردن داره ربات که نیست همون ربات هم بدون برنامه چیزی تکرار نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۰۵ آبان ۱۴۰۱
خدا از سلبریتی هایی که به طمع بردن جوایز بی ارزش کشورهای غربی و اینکه چند نفر اونجا براشون کف بزنن خیلی راحت علیه کشور و ملتشون حرف میزنن نگذره.سلبریتی هایی امثال ترانه علیدوستی،لیلا حاتمی این دو نفر رو خودم حرفهاشون رو شنیدم و چقدر غصه خوردم.چقدر ناراحت شدم که با یه جایزه راحت حرفهای خوش آیند دولت های غربی رو میزنن.واقعا حیف ماها که فیلم های شما رو میبینیم.حیف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۰۵ آبان ۱۴۰۱
تا علی دایی محاکمه نشه دلم آروم نمیگیره.فقط بلده توپ شوت کنه.به فکرش نرسید اون روزی که گفت به خاطر مرگ مهسا به دخترم چه بگویم.علی دایی حالا که مسبب ورود داعش به کشورت شدی میخای به دخترت چه بگویی؟ حالا که باعث شدی اینهمه بیگناه توی شاهچراغ شهید شن به دخترت میخای چه بگویی؟ اینهمه دروغهای بی بی سی را باور میکنی به دخترت میخای چه بگویی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۰۵ آبان ۱۴۰۱
کاسه داغ تر آش که میگن همین امثال آقای دایی ها هستند.... نکنه ایشون هم با تکفیری ها نسبتی دارند؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۰۵ آبان ۱۴۰۱
بگه دین و وطنم را به بی حجابی تو فروختم حالا که به زور نمیخوای بری بهشت باهم میریم جهنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۰۵ آبان ۱۴۰۱
۱۵:۱۶ هیچکس بیحجابها را مجبور نکرد به زور دین دار شوند و برند بهشت.قانون کشور ما حجاب هست.بیحجابها باید در ملا عام حجاب را رعایت کنند. توی خونه خودشون جلوی نامحرم اینقدر بیحجاب باشن تا هلاک هم بشن.به درک که بیحجابها رفتن جهنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۰۵ آبان ۱۴۰۱
نمیدانی اقای تحلیلگر ، درایران. سلبریتی ها در ایرانی دیگر. و قانونی دیگر زندگی میکنند ،،،، با هر دشمنی. دست. همراهی می دهند. که با. قانون انها. موافق هستند
با. هر تصمیمی جز تصمیم خودشان اگر چه نادرست باشد. لجاجت میکنند حتی اگر همه ملت با تصمیم انها مخالف باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۰۵ آبان ۱۴۰۱
رانندگی در حال مستی رو با اظهارنظر مقایسه میکنید؟
تو آمریکا کدوم سلبریتی بخاطر اظهارنظر سیاسی حتی اشتباه محاکمه شده؟
میخواهید خفقان درست کنید؟
جامعه آزاد و گستره عقاید همینه ، شاید جایی هم مشکل آفرین باشه ولی نباید به این بهانه خفقان ایجاد کرد که ضرر خفقان به مراتب بیش از چند اظهارنظر اشتباهه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۰۵ آبان ۱۴۰۱
کسی نمیگه خفقان ایجاد بشه.اما موقع صحبت کردن باید شرط انصاف رعایت بشه. طرف برای این که خارجی ها بهش جایزه فلان جشنواره رو بدن و اسمش گنده بشه خیلی راحت کشورش رو کوچیک میکنه.خانم علیدوستی خیلی راحت میگه تو ایران زنان آزاد نیستن؟!چرا دروغ به این بزرگی رو میگه؟!چرا کسی جوابش و نمیده؟خودش مگه تو همین مملکت بازیگر نشده؟من خودم زن هستم به جایی ام که خواستم رسیدم. تو همین کشور رسیدم. چرا دشمنان رو علیه ما تحریک میکنن؟به خدا که خونهای بیگناه ایرانی ها که توسط عوامل تروریستی میریزه گردن این به اصطلاح سلبریتی ها هم هست با این حرفهاشون که به طمع جایزه است تو زمین دشمن بازی میکنن.من که ازشون نمیگذرم خدا ازشون نگذره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۰۵ آبان ۱۴۰۱
ببخشید کجای دنیا اظهار نظر به معنی کشتن زن و کودک و مردم بی گناهه... ما اظهار نظرهای ابکی و ضد دینی شما ها رو نخوایم باید چه کسی رو ببینیم؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۰۵ آبان ۱۴۰۱
اینا که میگن مرگ بر دیکتاتور خودشون دیکتاتورن من بچه مریض دارم شبا داد میزنم بچم مریضه میترسه خفه شید صداشونو بالاتر میبرن کثافتا شعار زن زندگی میدن ولی همشون از شوهرشان مث سگ میترسن همون بی حیاهایی که با حجاب مخالفند اینا عقده دارن از بی مهری های شوهراشون این فوتبالیستا هم منت دوتا کار خیر رو میزنن تو سر ملت نخاستیم ، مارا به خیر تو امید ی نیست شر مرسان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۰۵ آبان ۱۴۰۱
اولا اون چیزی که مقایسه شده اجرای بدون اغماض قانون در کشورهای مختلف است ثانیا دعوت به ساخت کوکتل مولتف و اغتشاش اسمش اظهار نظر نیست و همانطور که می بینید اظهار نظر نابخردانه و شاید مغرضانه این افراداندازه رانندگی مست بی عقل خطرناکه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۰۵ آبان ۱۴۰۱
علی دایی را بندازید جلو داعش. علی کریمی و زن و بچشو بدین به داعش. مهران مدیری دیدی بخاطر شماها داعش اومد توی کشور.حالا توی این ناامنی با برنامه آشغال دورهمی هم لب مردم خنده نداره. شهاب حسینی را پرت کنید جلوی سگهای داعشی. ادن دولیتریهای خانم که حجاب را از سر برداشتن به بهانه مهسا.اینا رو به نکاح داعش در بیارید تا ببینم میخان چه غلطی کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۰۵ آبان ۱۴۰۱
اینجوری تند صحبت کردن هم خوب نیست.اونها هم قلبا از اینکه در ایران حملات تروریستی اتفاق بیافته راضی نیستن.یا تجزیه ایران. منتها طمع شهرت و سوت و کف و جوایز خارجی یا به به و چه چه چند تا فالوور باعث میشه که نتونن درست فکر کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۰۵ آبان ۱۴۰۱
وقتی کاری باهاشون ندارن الناز جون شاکردوست عزیزمون قانون دون میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۰۵ آبان ۱۴۰۱
الناز جونتون بره لونه مرغ ها رو تمیز کنه.اینا چی حالیشونه به جز دلقک بازی و بیحجابی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۰۵ آبان ۱۴۰۱
اوایل انقلاب کلی سلبریتی کنارگذاشته شدن، و هیچ اتفاقی نیفتاد، الان چرانباید سلبریتیدیها محاکمه شوند، حداقل برای شایع پراکنی ونشر اکاذیب ک میشه محاکمه شون کرد، و اگر سندی برای حرفاشون نداشتن، مجازات شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۰۵ آبان ۱۴۰۱
دولیتری های ایران امیدوارم برید توی آمریکا ریز ریز شید.الهی شب و روز نداشته باشید و همیشه درد بکشید.خائن ها.احمق های وطن فروش.بی دین ها.الهی داعش شما دولیتری ها رو تیکه تیکه کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۰۵ آبان ۱۴۰۱
مشکل ماست که نام عده ای کم ظرفیت و خود باخته را سلبریتی‌ گذاشتیم که نان به نرخ روز می خورند و دنبال نام و معروفیت و منافع خود هستند ولو با خیانت به کشورشان .
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۱:۳۷ ۰۵ آبان ۱۴۰۱
وقتی مجلس خوابه و نتواند قوانون گزاری کنه سلبریتی‌های داخلی شاخ میشن ................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۰۵ آبان ۱۴۰۱
پس در آمریکا آزادی عمل و آزادی بیان محدود است درسته ؟ این را به سلبریتیها ی ما هم بفهمانید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۰۵ آبان ۱۴۰۱
سلبریتی در پیتی _ برای فتنه کبریتی.
Netherlands
رتلات
۱۰:۵۰ ۰۵ آبان ۱۴۰۱
باشه باور کردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۰۵ آبان ۱۴۰۱
اکثر دولیبریتی های ایران بزرگترین دغدغه شون عمل دماغ و پاک کردن چین و چروک صورت و در کل داغون کردن قیافه هاشون هستند تا دوزار پول بیشتر دریبارن و اونقدر از خودمتشکرند که با حرف های نسنجیده شون مردم رو به جون هم انداختند. خدا لعنت شون کنه که هیزم توی آتش دشمن میریزند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۰۵ آبان ۱۴۰۱
الهی این دولیتری های خائن ذلیل شن.الهی برن جهنم بسوزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۰۵ آبان ۱۴۰۱
مرگ بر منافق وطن فروش دشمن پرست!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۰۵ آبان ۱۴۰۱
مرگ بر غربگداها.مرگ بر بیحیاها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۰۵ آبان ۱۴۰۱
سلبریتی های وطن فروش نتنها هیچ خیری برای این کشور ندارند که با خودفروشیشان به جبهه منحوس غربی و عبری و عربی ،وحدت و انسجام و اتحاد ایران عزیز را نشانه رفتند و به فکر تکه تکه کردن این کشور بزرگ و پهناورند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۰۵ آبان ۱۴۰۱
دلم میخواد با دستای خودم این دولیتری های وطن فروش را خفه کنم.باید اعدامشون کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۰۵ آبان ۱۴۰۱
از این حرفها گذشته. الان بعضی از سابریتی های ما در حال خوف و رجاء هستند که نظر بدهند یا ندهند؟ میترسند اگر نظر ندهند از قافله عقب بمانند و گوی سبقت در خیانت به کشور را دیگران از آنها بربایند و اگر نظر بدهند و اوضاع آروم شود سفره ای که با سخاوتمندی ایرانیان برای آنها پهن و باعث ارتزاق آنها هست را از دست بدهند...به هر حال ضرب المثل نون را به نرخ روز خوردن یه جایی باید به کار بیاد...چقدر در آینده با خودشون درگیر خواهند شد...عجب دنیاییه ..چه تکراری داره این تاریخ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۰۵ آبان ۱۴۰۱
سلبریتی در ایران
مار در آستین است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۰۵ آبان ۱۴۰۱
در ایران بعضی سلبریتی ها برای قوانین هیچ ارزشی قایل نیستند فقط قانون مزدوری دشمنان ایران را احترام میگذارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۰۵ آبان ۱۴۰۱
قابل توجه چهره های مشهور ایرانی یا همون سلبریتی ها...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۰۵ آبان ۱۴۰۱
باید یک سیلی محکم به علی دایی بزنن.مسبب حادثه تروریستی همین دولیتری های احمق بودن که دروغهای بی بی سی را به مردم ساده لوح منتقل میکنن و باعث ناامنی در جامعه شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۰۵ آبان ۱۴۰۱
داعش لعنتی مریض
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۰۵ آبان ۱۴۰۱
اولین سیلی رو باید تو گوش تو احمق زد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۰۵ آبان ۱۴۰۱
همه این دولیتری ها بی سواد هستند تمام حرفهاشان را برایشان دیکته میکنند و انها هم در کانالهای اینتر نت جوانان را تحریک کنند تا خودی نشان دهند و از اربابانشان گرین کارت بگیرند
فقط و فقط
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۰۵ آبان ۱۴۰۱
تا علی دایی محاکمه نشه دلم آروم نمیگیره.نفهم نادان فقط بلده توپ شوت کنه.بیشعور به فکرش نرسید اون روزی که گفت به خاطر مرگ مهسا به دخترم چه بگویم.علی دایی خائن حالا که مسبب ورود داعش به کشورت شدی میخای به دخترت چه بگویی؟ حالا که باعث شدی اینهمه بیگناه توی شاهچراغ شهید شن به دخترت میخای چه بگویی؟ اینهمه مثل احمق دروغهای بی بی سی را باور میکنی به دخترت میخای چه بگویی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۰۵ آبان ۱۴۰۱
۱۶:۱۱ اینقدر که سوختی لابد از خانواده علی دایی هستی.یا داعشی هستی
آخرین اخبار