مصطفی الکاظمی فقط تا فردا نخست‌وزیر عراق است

یکی از نمایندگان پارلمان عراق تایید کرد فردا آخرین روز نخست‌وزیری مصطفی الکاظمی است.

فردا (پنج شنبه) روز رأی اعتماد نمایندگان پارلمان عراق به کابینه «محمد شیاع السودانی» است. «حسین عرب» از نمایندگان پارلمان در خصوص اعلام کرد «مصطفی الکاظمی» پس از دو سال و پنج ماه از شروع کارش فردا از نخست‌وزیری برکنار می‌شود.

بر اساس گزارش خبرگزاری المعلومه، «حسین عرب» تمامی لیست‌هایی را که به نام لیست کابینه السودانی منتشر شده غیر موثق خواند و گفت که نخست‌وزیر گزینه‌های وزارت برق، بهداشت، دفاع و وزارت کشور را انتخاب کرده است.

این نماینده پارلمان عراق تأکید کرد: «چیزی که حتمی است، این است که مصطفی الکاظمی رئیس دولت پیشبرد امور بعدازظهر فردا ساختمان نخست‌وزیری را ترک می‌کند».

او بدون اینکه نامی ببرد، گفت که ساختار کابینه تقریبا تکمیل شده است و محمد السودانی یکی از فرماندهان بزرگ نظامی را برای وزارت دفاع و یک شخصیت بسیار معروف نظامی را برای وزارت کشور انتخاب کرده است. به گفته حسین عرب، گروه‌های سیاسی یک مهندس را برای وزارت کشاورزی انتخاب کرده‌اند.

این نماینده پارلمان عراق سپس گفت که وزرای امور دارایی و نفت از میان مدیرکل‌های این وزارتخانه‌ها انتخاب شده‌اند. به گفته او «فؤاد حسین» همچنان وزیر خارجه عراق باقی خواهد ماند.

«حسین عرب» افزود: «وزارت ورزش و جوانان از آن ائتلاف الفتح شده و قراراست یک شخصیت شایسته این پست را در اختیار بگیرد».

در خبری دیگر، محمد الشَمَّری نماینده چارچوب هماهنگی شیعیان در پارلمان عراق گفت به احتمال زیاد جلسه رأی اعتماد به دولت محمد شیاع السودانی اواخر هفته جاری یا اوایل هفته آینده برگزار شود.

الشمری اعلام کرد تمام احتمالات وجود دارد و ممکن است همه اعضای کابینه یا نصف به علاوه یک آن از پارلمان رأی اعتماد بگیرد. او تأکید کرد چارچوب هماهنگی از السودانی برای تشکیل دولت در سریعترین زمان ممکن به شدت حمایت می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار