نخست‌ وزیر مأمور تشکیل کابینه جدید عراق از پارلمان خواست روز پنجشنبه جلسه‌ای برای رأی اعتماد به کابینه تشکیل شود.

محمد شیاع السودانی، نخست‌ وزیر مأمور تشکیل کابینه عراق با ارسال نامه‌ای به پارلمان این کشور خواستار برگزاری جلسه رأی اعتماد به اعضای کابینه در روز پنج‌شنبه (۲۷ اکتبر) شد.

به گزارش شفق نیوز، «محمد شیاع السودانی» با ارسال نامه‌ای به مجلس نمایندگان تأکید کرده که آماده ارائه لیست وزرا و برنامه دولت خود است و از پارلمان خواسته که روز پنج‌شنبه برای این منظور تشکیل جلسه دهد.

همزمان «وائل الرکابی»، عضو ائتلاف دولت قانون خبر داد که السودانی در روز پنج‌شنبه کابینه خود را به صورت کامل معرفی خواهد کرد.

این امر پس از آن صورت می گیرد که یکی از رهبران چارچوب هماهنگی نتایج نشست چارچوب را که در منزل حیدر العبادی، رئیس ائتلاف پیروزی برگزار شد، اعلام کرد.

او که خواست نامش فاش نشود به خبرگزاری شفق گفت: «نشست رهبران چارچوب هماهنگی با توافق برای دعوت مجلس نمایندگان برای برگزاری جلسه روز پنجشنبه برای رأی اعتماد به دولت منتخب السودانی به پایان رسید.»

او در این باره توضیح داد: السودانی کابینه وزیران را به پارلمان ارائه خواهد کرد که شامل ۱۶ نامزد برای تصدی پست‌های وزارتی از ۲۲ وزارتخانه است. توافق اصولی برای حذف نمایندگان مجلس فعلی از لیست نامزد‌های کابینه وجود دارد. لیست نامزد‌های انتخاباتی که در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده نادرست است و این اسامی فقط برای سران جناح‌های سیاسی مشخص است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار