معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت:مسائل پرورشی و تربیتی بسیار مهم است و باید برای کار تربیتی تحقیق کنیم و مخاطبمان را بشناسیم و به آن‌ها توجه کنیم.

اصغر باقرزاده در کارگاه ششمین دوره توانمندسازی مدیران مراکز دارالقرآن کریم در اصفهان گفت: جمع بسیار با عظمت و با معرفت به بهانه خدمت به قرآن گرد هم آمده‌اند که بانی آن اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان است.

او با بیان اینکه مخاطب امروز ما دور از ما است و باید شیوه را متفاوت کنیم، افزود: ارتباطمان با مخاطبان قطع است و باید این ارتباط را قوت ببخشیم و راه‌های ارتباطی با نوجوانان و جوانان را بشناسیم.

باقرزاده با بیان اینکه مسائل پرورشی و تربیتی بسیار مهم است و باید برای کار تربیتی تحقیق کنیم و مخاطبمان را بشناسیم و به آن‌ها توجه کنیم، عنوان کرد: اگر قرار است سر سفره قرآن بنشینی، باید برای این کار نوجوان و مخاطب را آماده کنیم از مخاطب فردبه‌فرد غافل نشویم، نسبت به طهارت ظاهری و باطنی برای آموزش قرآن کریم در مراکز دارالقرآن کریم توجه کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: مدیران مراکز دارالقرآن کریم باید بهره‌برداری حداکثری از فضا و ظرفیت‌های مراکز دارالقرآن کریم را مد نظر داشته باشند و برای اولیا هم برنامه‌ریزی کنند.

او با تأکید بر اینکه باید جلسات محفل عمومی قرآن راه بیندازیم، ادامه داد: مشکلات بیان شده توسط مدیران مراکز پیگیری می‌شود و گفتگو‌ها برای ادامه یافتن بیان مشکلات در روز‌های آینده ادامه خواهد داشت.

۱۰۸ هزار مربی پرورشی مورد نیاز آموزش و پرورش است

باقرزاده در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به بحران نیروی انسانی افزود: در مجموع ۱۰۸ هزار مربی پرورشی مورد نیاز آموزش و پرورش است که در حال حاضر ۴۸ هزار مربی پرورشی مشغول کار هستند و ۶۰ هزار مربی پرورشی کمبود داریم، این در حالی است که ۲۵ هزار مربی پرورشی معادل نزدیک به ۵۰ درصد بالای ۲۰ سال سابقه کار دارند و ۷ هزار نفر از آن‌ها امسال بازنشسته می‌شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: طرحی اخیراً توسط گروهی از زنجان مبنی بر تدریس دانش‌آموخته‌ها مطرح شد که در این استان این سیستم به نحو خوبی انجام شده و به نتیجه نیز رسیده است و به‌زودی جزئیات آن اعلام خواهد شد.

او با اشاره به فعالیت یک تا سه ساعت در هفته روحانیان در کمک به معاونان پرورشی گفت: این مقدار بیشتر به برگزاری نماز‌های جماعت اختصاص می‌یابد و تأثیر چندانی روی روند ما ندارد و کمبود‌های فعلی را پوشش نمی‌دهد.

باقرزاده با بیان اینکه ۴۸ هزار نیروی فعلی پرورشی سنجش اثربخشی نشده‌اند، اضافه کرد: مشکل این است که قبلی‌ها نیروی انسانی نکاشتند و ما با مشکل آن روبه‌رو هستیم، امسال تنها ۵۰۰ نیروی پرورشی اضافه شد که تعداد پایینی محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.