عملیات‌های آبخیزداری در بیش از ۶۷۰ هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی خوزستان اجرا شده است.

معاون آبخیزداری و بیابان سازمان منابع طبیعی کشور گفت: برنامه‌هایی برای مدیریت حوزه آبخیز کشور و خوزستان به ویژه مناطق شمالی استان در دستور کار است.

حسن وحید ادامه داد: حدود یک میلیون هکتار عرصه‌های منابع طبیعی در حوزه‌های آبخیزداری در طرح‌های تفصیلی قرار دارند که تاکنون در بیش از ۶۷۰ هزار هکتار از آن‌ها عملیات‌های آبخیزداری اجرا شده که نتایج خوبی هم به دنبال داشته است.

او می‌گوید: در مناطقی که عملیات‌های آبخیزداری اجرا شده شاهد مدیریت روان آب‌ها و سیلاب و همچنین کاهش فرسایش خاک از ۵۰ تا ۷۰ درصد هستیم که علاوه جلوگیری از فرسایش خاک، حجم زیاد آب که از حوزه‌های آبخیز سرازیر می‌شود را در سفره‌های زیرزمینی ذخیره کند.

معاون آبخیزداری و بیابان سازمان منابع طبیعی کشور، تعادل بخشی در مناطق آبخیز و مدیریت اثر‌های مخرب سیلاب‌ها را از دیگر مزایای اجرای طرح‌های آبخیزداری برشمرد.

آقای وحید درخصوص پرداخت تسهیلات برای فعالیت‌های آبخیزداری گفت: فعالیت‌های آبخیزداری در ۲ بخش دولتی و نقش مشارکت‌های مردمی که در قالب تسهیلات بانکی امکانپذیر است.

او به اختصاص بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان از سوی دولت برای امسال به منظور اجرای عملیات‌های آبخیزداری در خوزستان اشاره کرد و ادامه داد: بخش قابل توجهی از برنامه‌های این حوزه اجرایی شده است و امیدواریم باقیمانده کار نیز انجام شوند.

معاون آبخیزداری و بیابان سازمان منابع طبیعی کشور می‌گوید: علاوه بر این اعتبار، در قالب لایحه‌ای که اخیرا به مجلس شورای اسلامی رفته، سعی داریم بتوانیم حوزه‌هایی که کشور و خوزستان مطالعه شده اند را در مدت ۳ سال به پایان برسانیم تا شاهد اثر‌های مفید آن‌ها به نفع طبیعت و مردم باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.