رئیس مرکز فوریت‌های پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث علوم پزشکی خراسان جنوبی از کمبود ۲۷۰ نیرو برای پوشش کامل خدمات اورژانس پیش بیمارستانی در استان خبر داد.

حسینی گفت: هم اکنون ۸۳ پایگاه اورژانس شهری و جاده‌ای و به دنبال آن ۸۳ دستگاه اورژانس، ۲ پایگاه امداد هوایی و ۳ اتوبوس آمبولانس جاده‌ها و محور‌های استان را از نظر خدمات اورژانسی تحت پوشش قرار می‌دهد.

او افزود:تعداد کل آمبولانس‌های استان ۱۲۵ دستگاه است که ۴۲ دستگاه آن پشتیبان اند تا در صورت خرابی آن ۸۳ آمبولانس فعال، جایگزین شوند.

حسینی بیان کرد: به طور کل، ۵۵۰ نیرو در این پایگاه‌ها فعالیت می‌کنند که پاسخگوی نیاز فعلی پایگاه‌ها هستند، اما در صورتی که بخواهیم توسعه داشته باشیم و پایگاه جدیدی احداث کنیم باید از طریق آزمون استخدامی جذب نیرو صورت بگیرد.

رئیس مرکز فوریت‌های پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث علوم پزشکی خراسان جنوبی ادامه داد: استان در زمینه تأمین و تربیت نیروی انسانی خودکفا است و تا پایان سال آزمون استخدامی جذب نیرو اورژانس پیش بیمارستانی نیز برگزار می‌شود.

او عنوان کرد: در مجموع ۲۷۰ نیرو درخواست کرده ایم و به تأیید سازمان اورژانس کشور رسیده است که البته بسته به میزان پذیرش در آزمون استخدامی، جذب نیرو صورت می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.