کمبود نیرو در زمینه رشته‌های مربوط به امدادرسانی اورژانسی در خراسان جنوبی باعث می‌شود پایگاه‌های جدید اورژانس بدون نیرو بمانند.

موسوی میرزایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند گفت: هم اکنون ۶۱ پایگاه اورژانس جاده‌ای و ۲۲ پایگاه شهری در استان وجود دارد.

او افزود: ۳۷۰ نیروی رسمی، پیمانی، قراردادی و شرکتی از رشته‌های متفاوت در این پایگاه‌ها فعالیت می‌کنند که این تعداد نیرو پاسخگوی نیاز استان نیست.

موسوی میرزایی بیان کرد: دسته کم ۲۰۰ نیروی دیگر برای استان نیاز است که تا این لحظه هنوز مجوز جذب آن را به ما نداده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند تصریح کرد: متوسط فاصله کشوری برای تأسیس پایگاه اورژانس جاده‌ای ۴۰ کیلومتر است که این متوسط در استان به ۳۰ کیلومتر رسیده است.

او عنوان کرد: متوسط زمان برقراری تماس با مرکز اورژانس تا رسیدن نیرو‌ها در محل در استان ۹ دقیقه اعلام شده است که این متوسط در کشور ۱۴ دقیقه است.

موسوی میرزایی گفت: البته این بدین معنا نیست که همه جا این متوسط رعایت شده باشد، زیرا ممکن است به طور مثال اورژانس یک جا دو دقیقه‌ای برسد و در محل دیگری ۲۰ دقیقه طول بکشد تا نیرو‌ها به محل برسند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند بیان کرد: هم اکنون دو بالگرد هوایی اورژانس و سه دستگاه اتوبوس آمبولانس در استان وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار