اجرای طرح سودای بندگی با هدف آموزش عملی وضو و نماز برای دانش آموزان با نیاز‌های ویژه دوره ابتدایی درکردستان آغاز شد.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان ضمن مهم دانستن توجه به امر نماز وگسترش فرهنگ آن در مدارس اظهار داشت: در راستای تبیین و نهادینه ساختن فرهنگ انسان ساز نماز طرح سودای بندگی در مدارس استثنایی دوره ابتدایی برای دانش آموزان دختر و پسر با نیاز‌های ویژه استان برگزار می‌شود.

طالب محمدی با برشمردن نماز بعنوان یکی ازنهاد‌های تربیتی دینی که جلوه‌ی تمام نما‌ی مظاهر دینداری ومعنویت است، افزود: آموزش نماز و اعمال دینی به دانش آموزان دوره ابتدایی آثار تربیتی، اخلاقی و عاطفی عمیقی بر شخصیت آنان می‌گذارد.

او گفت: به منظور پیشگیری از بروز آسیب‌های تربیتی در آموزش آداب نماز باید تفاوت ظرفیت ها، استعدادها، نیاز‌ها وخواسته‌های دانش آموزان با نیاز‌های ویژه متناسب با محدودیت آنان مورد توجه قرارگیرد.

رئیس با اشاره به اینکه همه اعمال انسان بر اساس نماز بعنوان نخستین ستون دین محاسبه می‌شود، تصریح کرد: اگر در تعلیم وتربیت، پرورش و تهذیب برای دانش آموزان صورت نگیرد در بخش آموزش به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید. 

محمدی با تأکید بر تأثیر گذاری این فرضیه الهی در رشد، تعالی فرهنگی وکاهش آسیب‌های اجتماعی افزود: ترویج و گسترش فعالیت‌های دینی و قرآنی سرلوحه فعالیت‌های پرورشی آموزش وپرورش با نیاز‌های ویژه است.

گفتنی است؛  اجرای این طرح از اول آبان جاری آغاز و تا پایان بهمن ماه در مدارس استثنایی دوره ابتدایی استان ادامه می‌یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.