به گفته مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار از اعتبارات مصوب متمم سفر رئیس جمهوری برای زیرساخت مناطق عشایری این استان اختصاص یافت.

 فضل الله آذر فر با بیان اینکه این اعتبار برای احداث و مرمت جاده، پروژه‌های تامین آب، خرید انرژی‌های نو، ادوات راهسازی و تانکر‌های آبرسان اختصاص می‌یابد، گفت: این اعتبار تاکنون ابلاغ نشده است.
 
او با اشاره به اینکه اعتبار خوبی برای تسهیلات اشتغال به عشایر استان تخصیص داده شده است، افزود: با این اقدام، محدودیتی برای پرداخت وام کشت گیاهان دارویی، تولید صنایع دستی، پرواربندی دام و زنجیره گوشت قرمز وجود ندارد.
 
آذرفر با بیان اینکه متقاضیان برای دریافت این تسهیلات باید شرایط جمله عشایر بودن و اطلاعات آن‌ها در سامانه ثبتی و مبنایی اداره کل امور عشایری ثبت شده و دارای کد رهگیری باشند، بیان کرد: سقف این تسهیلات به ازای هر خانوار عشایری، ۲۵۰ میلیون تومان است.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه از یکم آبان‌ماه کوچ عشایر از مناطق ییلاقی به سمت قشلاق آغاز شده است، گفت: تامین اعتبار آبرسانی سیار، پیش‌بینی تسهیلات بانکی خرید علوفه، بازگشایی راه‌های عشایری و هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی به منظور تامین امنیت عشایر حین کوچ از اقدامات انجام شده برای اجرای مطلوب کوچ پاییزه عشایر استان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.