زاهدی گفت: مشکل مهاجرت در اغلب رشته های دانشگاهی وجود دارد و باید برای بقای فرهیختگان جامعه جاذبه ایجاد کرد.

محمدمهدی زاهدی در نشست خبری که امروز برگزار شد، گفت: یکی از بانک های سهامدار اصلی پتروشیمی کرمان، چند سال پروژه را معطل نگه داشته و زمانی که می‌توانستند ارز ۴ هزار و ۲۰۰ بگیرند از زیر بار شانه خالی کردند.

او بیان کرد: در شرایط کنونی، هزینه سنگین شده و بهترین کار این بود که پروژه تبدیل به مجتمع پتروشیمی شود و تولید متانول تنها به صرفه نیست و الا با صنایع پایین دستی مقرون به صرفه خواهد بود و دوستان سرمایه گذاری هم پای کار داریم.

زاهدی گفت: باید این بانک، خلع ید شود تا بتوان به سرمایه گذاران خوبی که داریم، واگذار شود.

او بیان کرد: خلع ید چند مرحله دارد، اول پس گرفتن زمین و این مرحله طولانی دارد و  مرحله دیگر این است که باید وزارت نفت را توجیه کنیم و ثابت کنیم سرمایه گذار توان ادامه کار ندارد که ما نیز دنبال اثبات این مساله هستیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در خصوص مهاجرت پرستاران نیز گفت: مشکل مهاجرت در اغلب رشته‌ها وجود درد و نمی خواهم بگویم حقوق کم است؛ اما وقتی مقایسه کنیم می بینیم  در کشور‌های اطرافی که به آن‌ها پیشنهاد داده می‌شود، پرداختی ۱۰ برابر پرداخت داخل است.

او تصریح  کرد: باید برای بقای فرهیختگان جامعه جاذبه ایجاد کرد. 

زاهدی بیان داشت: درباره افزایش ظرفیت پزشکی در شورای انقلاب فرهنگی اقدام کردیم و این موضوع چندسال طول می کشد تا این افراد وارد چرخه کار شوند. 

 او افزود: اکنون سیاست کشور و حتی مصوبه شورای انقلاب فرهنگی برحذف کنکور است. 
 
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: محور حذف کنکور برخلاف آنچه همه می دانند، وزارت آموزش و پرورش است؛ چون درمصوبه بایستی جایگزین کنکور  آزمون های استاندارد باشد  و باید از سال های آخر دبیرستان  آزمون گرفته شود.
 
او تصریح کرد: وزارت  آموزش و پرورش باید این موضوع را برعهده بگیرد؛ اما  هیچ گاه قاطعانه این مورد را  برعهده نگرفته است و تنها یک  آزمون لحاظ می کند؛ اما  مصوبات مختلف برای پای کار آوردن آموزش پرورش است.

زاهدی از برخی انتصابات در شرکت مس ابراز نگرانی کرد. 

او گفت: ما درباره انتصابات در شرکت ملی سوال داریم بعضی انتصاب ها مساله دار است انتصابات امروز هم پی گیری میکنیم.
 
زاهدی تصریح کرد: باید دید انتصاب ها برای افزایش کارایی اگر باشد مشکلی نیست ولی درغیر اینصورت مساله را از طریق وزیر دنبال میکنیم.
او در خصوص استیضاح وزیر صمت نیز گفت: وزیر صمت آدم سالمی لست و سیاست گذارخدبی در صنعت ومعدن است اما در اجرا نتوانستند سیاست ها پیاده کنند نظرمان درباره وی متفی نیست اما توقع داریم برنامه عملیاتی بدهند برای این سیاست هایش که این مساله باعث بروز مشکل شده است.
نماینده مردم کرمان وراور درمجلس گفت: تشکیل کمیته برای ورزش دخالت محسوب می شود ، شخصا دخالت در ورزش و صنعت حرام می‌دانم ،من شناخت ندارم از ورزش خبردارم از برخی مسائل پشت پرده ، بهترین کارتشکیل شورای ورزش استان با ریاست استاندار است که سیاست گذاری کلان دراین شورا انجام شود، موضوع استعدادیابی بچه‌ها در این شورا مطرح شود وحتی اینکه چرا از بازیکنان بومی استفاده نمی‌کنند را دنبال کند.
زاهدی تصریح کرد:  در بحث آب شرب، که یکی از بحث‌های انتقال آب خلیج فارس به کرمان بود، اگر بخواهیم ازاین آب برای شرب استفاده کنیم تفاهم انجام شده و به نوعی پولش فراهم شده پیمانکار نیز انتخاب وخرید لوله انجام شده است ولوله به گونه‌ای است که می‌توان در مسیربه صنعت نیز اب داد.
 
او بیان کرد: انتقال اب انجام شده و توانستیم طلب پیمانکار به شکل اوراق را پرداخت کنیم اکنون بحث چیز دیگری است و، علت تعلل در اجرای پروژه این است که ما داریم چانه زنی میکنیم بهای آب تمام شده هرمتر مکعب ۱.۲ یورو حدود ۴۰ هزارتومان می‌شود درحالی که آب مصرفی فعلا ۱ هزارتومان شاید باشد مگر ما میتوانیم به مصرف کننده قیمت ۴۰ هزارتومانی بدهیم.
 
او تاکید کرد: صحبت‌هایی شده یارانه‌ای سازمان برنامه بودجه بدهد و یک یارانه‌ای وزارت نیرو بدهد تا قیمت نهایی آب نرخ رسمی دولت باشد.
 
زاهدی تصریح کرد: اگر سیاست گذاری کارشناسی درمس از ۲۰ سال قبل امروز شاهد دخالت برخی نماینده‌ها در برخی عزل ونصب‌ها وحضور برخی آشناهایشان در مس نبودیم در نتیجه به این مسائل و اختلافاتی که بین نمایندگان استان صورت گرفت  استفاده اش را دیگر استان‌ها بردند.
 
او بیان کرد: فردی در مس عزل شده که برخی تخلفات مس را گزارش کرده صرفا بدلیل برخی فشارهابار‌ها گفتیم یکی از اشکالات جدی که ما در کشور داریم و میتواند بخشی مطاابات برخی جوانان فعلی درخیابان باشد مفاسد حضور برخی مسئولین بی کفایت در کشور است.
 
او تاکید کرد: در کشور باید نظام انتخاباتی مان چه در شورا‌ها و مجلس تغییر کند ، احزاب وارد کارشوند ۳ تا ۴ حزب قوی ۴ گانه شکل گیرد.
 
زاهدی گفت: دشمنی بین نمایندگان وجود ندارد و ما باهم کار می کنیم وخط قرمز همه ما منافع استان است.
 
نماینده مردم کرمان وراور درمجلس اظهار کرد:  ما حذف ارز ترجیحی را به عنوان جراحی اقتصادی پذیرفتیم، اما آیا حذف ارز هماهنگی با دیگر بخش‌های کشور بود ؟خیر  ؛ نتیجه این شد که قیمت کود سرسام آورشد کشاورز کود نمی‌تواند بخرد، مرغدار باید نهاده را با چندبرابر قیمت بخرد،  آسیب جدی  به تولیدکننده‌های کشاورزی وارد شد ، ما وزیر را باید بخواهیم هرچند تذکرات جدی هم دادیم.
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
نگرانی چه فایده ؟! خدا خیرتون نده