سرپرست مرکز رسانه‌های طالبان از پایان کار هیئت توظیف شده از سوی رئیس‌الوزرا برای حل نزاع‌ بین اقوام بر سر خانه‌های رهایشی در خواجه بهاءالدین ولایت تخار خبر داد..

انعام‌الله سمنگانی، سرپرست مرکز رسانه‌های طالبان در رشته‌توییتی از پایان کار هیئت توظیف شده از سوی رئیس‌الوزرا برای حل نزاع‌ بین اقوام بر سر خانه‌های رهایشی در خواجه بهاءالدین ولایت تخار خبر داد.

مطابق این فیصله، پشتون‌ها مالک خانه‌ها شناخته‌شده و براساس فرمان رئیس طالبان برای ازبیک‌ها و تاجیک‌ها در نزدیکی شهرک زمین توزیع می‌شود.

سمنگانی نوشت: «هیئت توظیف شده از سوی ریاست الوزرا برای حل نزاع‌ بین اقوام بر سر خانه‌های رهایشی و‌ زمین‌های زراعتی در مهاجر‌ قشلاق ولسوالی خواجه بهاوالدین ولایت تخار، امروز نزاع را با رضایت تمام طرف‌ها حل و فصل نموده و پس از تأییدیه رئیس طالبان  فیصله‌ خود را رسما اعلان نمود.»

این مسئول طالبان علاوه کرده است که قرار فیصله‌ هیئت که‌ در محضر والی تخار، صدها تن از علما و باشندگان این ولاست اعلان شد، چون خانه‌های مخروبه‌ پشتون‌ها در مهاجر قشلاق از سوی تاجیک‌ها و ازبیک‌ها‌ اعمار‌ گردیده، به اساس فرمان رئیس طالبان  ۱۵۰ جریب زمین در نزدیکی شهرک بین تاجیک‌ها و ازبیک‌ها توزیع می‌شود. »

سمنگانی در ادمه این رشته توییت افزوده که «در زمین متذکره، جای عیدگاه، مسجد، کلینک و مکتب نیز‌ در نظر گرفته می‌شود.

همچنان نزاع بر سر زمین زراعتی که بین ازبیک‌ها و پشتون‌ها‌ بود به محکمه اختصاصی که ‌از سوی رئیس طالبان تعیین شده راجع‌ شد، که‌ به‌زودی به اساس حکم ملا هبت الله آخوند زاده به‌ کار خود آغاز می‌نماید.»

گفتنی است طی ماه‌های اخیر درگیری‌های میان ساکنان مهاجرقشلاق و کوچی‌های تازه‌وارد از پاکستان رخ داده است.

پس از این درگیری‌ها، شماری از ساکنان محل مجبور به کوچ شده‌اند.

گفته می‌شود که خانواده‌های تاجیک‌تبار و ازبیک‌تباردر زمان حکومت مجاهدین به‌ رهبری برهان‌الدین ربانی، در این منطقه مسکن‌گزین شده بودند. به گفته منابع، سازمان بین‌المللی مهاجرت برای آنان خانه ساخته بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.