مدیرعامل شرکت تجهیزات پزشکی هلال با اشاره به کیفیت تولید تجهیزات تزریقی، گفت: در حال حاضر حدود ۳۰ درصد نیاز بازار کشور را سها هلال تأمین می‌کند.

سید «بهمن سبحانی» با اشاره به این که شرکت ساخت تجهیزات سها هلال از ۳۰ سال پیش با هدف تأمین نیاز‌های همه اقشار تشکیل شد، گفت: محصولات تزریقی نظیر ست سرم و ست دیالیز در این مجموعه تولید می‌شود و تولید انواع سرنگ نیز در سال‌های اخیر در دستورکار قرار گرفته است. همچنین با رشد اقتصادی و گسترش نیاز‌های ما در حال حاضر ۱۸ شرکت در حال تولید تجهیزات پزشکی تزریقی در کشور فعال هستند.

وی با اشاره به کیفیت تولید تجهیزات تزریقی، گفت: در حال حاضر حدود ۳۰ درصد نیاز بازار کشور را سها هلال تأمین می‌کند البته ظرفیت، بسیار بیش از این است و باید به تدریج به فکر صادرات این محصولات با توسعه تولید باشیم.

مدیرعامل شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران افزود: معدود کشور‌هایی هستند که صافی دیالیز را تولید می‌کنند و شرکت سها هم از همان ابتدا خط تولید این تجهیزات را در کشور راه اندازی کرد. امروزه به همراه یک شرکت داخلی نیاز‌های کشور را تأمین می‌کنیم و امیدواریم با افزایش سرمایه‌گذاری‌ها بتوانیم در حوزه صادرات نیز قدم برداریم. امروز دستگاه‌های دیالیز متعددی در بازار وجود دارد که یکی از مهم‌ترین این دستگاه‌ها تولید سها هلال است. ۴ هزار دستگاه تولیدی سها هلال در کشور فعال است و تحت لیسانس برترین شرکت جهانی به تولید و ارائه سرویس می‌پردازد.

سبحانی با اشاره به این که در حال حاضر سالیانه ۳۰۰ میلیون سرنگ در سها هلال تولید می‌شود، گفت: سال آینده این عدد به ۴۰۰ میلیون سرنگ خواهد رسید.

وی با اشاره به اثر تحریم در تولید تجهیزات پزشکی، ادامه داد: تحریم‌ها در سال ۱۳۹۷ به مدت هشت ماه موجب تعطیلی خط تولید صافی دیالیز شد و در موضوع پرداخت هزینه مواد اولیه گاهی مشکلاتی به وجود آمد، اما همچنان به تولید ادامه می‌دهیم.

وی با بیان اینکه نیاز کشور ۹ هزار دستگاه دیالیز است، افزود: ۴ هزار دستگاه را ما سال‌های قبل وارد کردیم و ۴ هزار دستگاه را یک شرکت خصوصی دیگر وارد کرده است. هزار دستگاه هم قرار است توسط شرکت‌های داخلی تولید و نیاز‌های داخلی را تأمین کنیم.

سبحانی با اشاره به اینکه ۲۵ میلیون یورو در حال حاضر هزینه مواد مصرفی اولیه تولید تجهیزات پزشکی است، گفت: سها هلال تنها شرکت تولیدکننده انژوکت است و امیدوارم بتوانیم خط تولید انژوکت را تقویت کنیم تا ۳۰ درصد بازار را هم تأمین کنیم. این عدد در حال حاضر ۱۰ درصد است.

مدیرعامل شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران افزود: هر سال ۷ درصد رشد بیماران دیالیزی داریم که باید نیاز‌های این عزیزان تامین شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار