مدیر عامل شرکت داروسازی ثامن گفت: با توجه به افزایش ۷۵ درصدی مصرف انواع سرم، ظرفیت تولید این محلول تزریقی، ۲۵ درصد افزایش یافته است.

مجید طبسی مدیر عامل شرکت داروسازی ثامن گفت: با توجه به افزایش ۷۵ درصدی مصرف این محلول تزریقی در کشور، باید همه دستگاه‌های مسئول برای کاهش کمبود ایجاد شده، تلاش کنند.

او افزود: در حال حاضر این شرکت طبق استاندارد‌های موجود، روزانه بیش از ۱۰۰ هزار عدد انواع سرم تولید می‌کند که این میزان، قابل توجه و در شرایط معمول، پاسخگوی نیاز بازار هدف بوده است، اما در شرایط کنونی و با توجه به شیوع آنفلوآنزا، مصرف سرم در کشور ۷۵ درصد افزایش یافته است.

مدیر عامل شرکت داروسازی ثامن ادامه داد: در داروسازی ثامن با افزایش شیفت‌های کاری، ایجاد خط‌های تولید جدید و تغییر کاربری برخی دستگاه‌های موجود، ظرفیت تولید سرم‌های بطری و کیسه‌ای در حجم‌های ۵۰۰ و ۱۰۰۰ سی سی را تا ۲۵ درصد افزایش داده‌ایم و روزانه ۱۲۵ هزار سرم را وارد بازار دارویی کشور می‌کنیم.

طبسی درباره توزیع سرم‌های تولیدی بیان کرد: این محصولات توسط شرکت‌های پخش سراسری دارای مجوز وزارت بهداشت و تحت نظارت این وزارتخانه در سراسر کشور توزیع می‌شود و شرکت ثامن مسئولیت و دخالتی در نحوه توزیع آن ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.