مشاور و سخنگوی وزارت صنعت و تجارت طالبان گفت برای کاهش بهای مواد سوختی و نفتی در کابل واردات تیل و گاز از کشور‌های مختلف صورت گرفته است.

عبدالسلام آخوندزاده، مشاور و سخنگوی وزارت صنعت و تجارت طالبان گفت: وزارت صنعت و تجارت برای جلوگیری از بلند رفتن بهای مواد سوختی و غذایی برنامه‌هایی روی دست دارد که قبل از فرارسیدن زمستان سال جاری اجرا می‌شود.
 
 آخوندزاده افزود که برای کاهش بهای مواد نفتی قرارداد واردات تیل پترول، دیزل و گاز مایع با کشور‌های مختلف صورت گرفته که از بلند رفتن بهای مواد نفتی در زمستان پیش رو جلوگیری می‌شود.
 
آخوندزاده ادامه داد که برای کاهش بهای زغال سنگ و چوب در کابل و ولایات نیازمند از ولایت‌هایی که ذخایر زغال و چوب بیشتر دارد وارد کابل و ولایات نیازمند می‌شود که از بلند رفتن بهای آن جلوگیری صورت می‌گیرد.
 
آخوند زاده اضافه کرد که بعد از تامین صلح و امنیت سرتاسری در کشور تعداد زیادی از سرمایه گذاران داخلی که خارج از افغانستان به سر می‌بردند وارد کشور شده و در بخش‌های مختلف مصروف سرمایه گذاری هستند و همچنین تعدادی از سرمایه گذاران خارجی نیز مشغول سرمایه گذاری در کشور هستند.  
 
در همین حال شماری از باشندگان کابل از بلند بودن بهای مواد سوختی نگران اند و می‌گویند که حکومت باید در قسمت کاهش بهای مواد سوختی تلاش کرده و ضرورت مواد سوختی باشندگان کابل را فراهم کند.  
 
در حال حاضر یک تن زغال سنگ ۱۴۵۰۰ تا ۱۵ هزار و یک خروار چوب ۸۵۰۰ تا ۹ هزار افغانی در بازار‌های کابل به فروش می‌رسد که این رقم با توجه به سال گذشته افزایش یافته است.
 
لازم به ذکر است که همه ساله با فرارسیدن فصل سرما و افزایش تقاضای مردم بهای مواد سوختی به ویژه زغال سنگ بلند رفته و مردم بیشتر از این ناحیه شکایت دارند.
برچسب ها: قیمت سوخت ، سوخت ، کابل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.