معاونت اقتصادی ریاست الوزرای طالبان به وزارت زراعت، آبیاری و مالداری هدایت داده شد تا به چوب‌هایی که قبلا ازجنگلات قطع شده است اجازه ورود به بازار را بدهند.

کمیسیون اقتصادی طالبان می‌گوید، در نشستی به ریاست عبدالغنی برادر آخند، معاون این کمیسیون، در مورد کنترل قیمت مواد سوخت در زمستان پیش‌رو بحث صورت گرفت.

معاونت اقتصادی ریاست الوزرای این گروه با نشر خبرنامه ای گفته است که در این نشست تصمیم اتخاذ شد که به منظور «حل مشکلات شهروندان در زمستان پیش‌ رو، به وزارت زراعت، آبیاری و مالداری هدایت داده شد تا به چوب‌هایی که قبلا ازجنگلات نورستان، کنر، ننگرهار، خوست، پکتیا و پکتیکا قطع شده است، اجازه ورود به بازار را بدهند.»

به گفته این منبع، این کمیسیون به وزارت زراعت طالبان دستور داده شده است که به هیچ‌کسی اجازۀ قطع جنگلات را ندهند و هرگاه کسی درپیوند به این عمل دستگیر شد، با برخورد قانونی روبرو خواهد شد.

در همین‌حال، به وزارت‌های معادن و پترولیم ومالیه و شاروالی کابل وظیفه سپرده شده است که طرح کنترول قیمت زغال سنگ را برای زمستان پیش‌رو تهیه و به نشست بعدی ارائه کنند.

گفتنی است با افزایش قیمت مواد سوختی در هفته‌های اخیر شهروندان از مسئولان اداره‌های مربوط می‌خواهند که در این زمینه پلان‌های مؤثری روی دست داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار