در نشست مشورتی برنامه‌ریزی صنایع آلاینده چهارمحال و بختیاری، فهرست نهایی صنایع آلاینده استان در سه ماهه دوم سال جاری تعیین شد و برنامه‌ریزی لازم برای تهیه فهرست صنایع آلاینده در فصل پاییز صورت گرفت.

 با حضور مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان، معاون توسعه مدیریت، حقوقی و منابع، معاون محیط‌زیست انسانی و رئیس اداره حفاظت و مدیریت زیست‌ محیطی آب، خاک و پسماند و رؤسای ادارات مرتبط در واحد‌های تابعه، شناسایی صنایع آلاینده و نحوه اجرای دستورالعمل‌های ابلاغی انجام شد.

در این نشست، وظایف سازمانی در مورد نحوه شناسایی صنایع آلاینده تشریح شد تا بر اساس آن فهرست واحد‌هایی که پتانسیل انتشار آلودگی آب، هوا، خاک و پسماند دارند تهیه شود و بر اساس برنامه زمانبندی برای بازدید و نمونه برداری از منابع آلاینده اقدام شود.


بیشتر بخوانید


تأکید بر پایش منظم واحد‌های صنعتی، به خصوص پایش شبانه واحد‌هایی که در طول روز فعالیت عادی دارند از سایر مصوبات این نشست بود.

با شروع هر فصل، لیست صنایع آلاینده منطقه، بررسی و برنامه بازدید و پایش تعیین می‌شود و صنعت آلاینده بعد از دریافت اخطاریه وظیفه دارد رفع آلودگی خود را به اداره محیط زیست مربوطه اظهار نموده یا از اداره محیط زیست درخواست بازرسی مجدد نماید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار