رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: فردی که با هک شبکه‌های اجتماعی اقدام به جعل هویت و درخواست پول کرده بود، شناسایی شد.

سرهنگ ابوطالبی رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: یکی از شگرد‌های کلاهبرداران که بیشتر استفاده می‌شود، دسترسی به شبکه اجتماعی کاربران و درخواست وجه از آشنایان فرد قربانی است که به شدت رواج یافته است.

او گفت: با مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا و با اعلام این موضوع که پیامی در شبکه‌های اجتماعی برای آشنایان این فرد ارسال شده و چندین نفر مبالغی به حساب فرد کلاهبردار منتقل کردند سریع پرونده تشکیل و کارشناسان پلیس آن را در دستور کار خود قرار دادند.

او ادامه داد: وقتی افراد متوجه از دسترس خارج شدن شبکه اجتماعی خود می‌شوند باید با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ تماس حاصل کند.

ابوطالبی تصریح کرد: کارشناسان پلیس پس از راهنمایی شاکی، حساب مقصد را نیز مسدود و پیامک هشدار به تمام مخاطبین شاکی ارسال می‌کنند که از انتقال وجه بیشتر جلوگیری شود.

او گفت: متهم اصلی در یکی از استان‌های مرکز کشور بود که شناسایی و پرونده برای سیر مراحل قانونی به استان مربوطه ارسال شد.

ابوطالبی بیان کرد: توصیه می‌شود هم وطنان برای فعال سازی تایید دو مرحله‌ای حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی از رمز عبور ساده مانند تاریخ تولد، شماره همراه و سایر رمز‌های قابل پیش بینی استفاده نکنند و از مهم‌ترین نقاط ضعف امنیت برای سوء استفاده کلاهبرداران دسترسی به شبکه اجتماعی کاربران است.

او ادامه داد: مردم با فعال کردن گذرواژه دو مرحله‌ای خود، می‌توانند از دسترسی‌های غیرمجاز و دردسرساز پیشگیری کنند.

او تصریح کرد: مردم می‌توانند به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه و از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری اطلاع پیدا کنند و راهنمایی لازم را دریافت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.