سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال وبختیاری، از اجرای «طرح آموزش هنر برای همه» به منظور گسترش عدالت آموزش‌های فرهنگی و هنری خبر داد.

پیام احمدی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال وبختیاری گفت: طرح آموزش هنر برای همه در راستای شعار تحول و عدالت محوری دولت سیزدهم و برنامه‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستیابی به هدف رشد اقتصاد هنر و کسب و کار‌های فرهنگی و هنری و صیانت از هنر‌های ملی، بومی و محلی، آموزش هنر برای همه و طرح گسترش عدالت آموزش‌های فرهنگی و هنری اجرا می‌شود.

وی گفت: مهم‌ترین شاخصه طرح این است که در مناطق محروم و کمتر برخوردار برگزار می‌شود و معطوف به کسب مهارت است و تمامی برنامه‌های مرتبط با آن بدون دریافت هزینه و رایگان خواهد بود.


بیشتر بخوانید


احمدی افزود: هر نفر با یک کد ملی می‌تواند تنها در یک رشته و در دو مقطع مقدماتی و پیشرفته از کلاس‌ها بهره ببرد و آموزش‌ها به گونه‌ای طراحی شده که ناظر بر زیست بوم همان منطقه منجر به تولیدات هنری و با تاکید بر جلوگیری از مهاجرت جوانان باشد.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار کرد: در این طرح در هر دو سطح مقدماتی و سطح پیشرفته برای تمامی هنرجویانی که دوره را به پایان می‌رسانند مدرک با «کد ایسکو» صادر می‌شود. کد ایسکو یک کد بین‌المللی است که برای مشاغل تعریف شده و در تمام دنیا اعتبار دارد.

وی تصریح کرد: نکته مهم دیگر اینکه عزیزانی که فاقد مدرک تحصیلی دیپلم هستند، می‌توانند با طی کردن رشته مرتبط و دلخواه، و بعد از آن با اخذ مدرک فرهنگ و ارشاد و تنها با طی کردن واحد‌های عمومی، می‌توانند از آموزش و پرورش دیپلم بگیرند و در این دوره بیشتر به آموزش‌های اولیه و پایه‌ای می‌پردازیم و در ادامه به آموزش‌های تکمیلی می‌رسیم. این روند در نهایت به اخذ مدرک دیپلم هنری منتهی خواهد شد.

احمدی در پایان گفت: این دوره‌ها به دو صورت غیرحضوری و حضوری برگزار می‌شوند که برای دوره‌های غیرحضوری از نرم‌افزار‌ها و اپلیکیشن‌های پیشرفته بهره گرفته شده است.

وی خاطر نشان کرد: تمامی علاقمندان می‌توانند جهت ثبت نام به سامانه دفتر برنامه ریزی و آموزش‌های هنری به نشانی https://amoozesh.azmoonehonar.ir/welcome مراجعه فرمایند.

شایان ذکر است، مهلت ثبت نام در طرح آموزش هنر در مناطق محروم تا ۱۰ آبان ماه می‌باشد و با توجه تمدید انجام شده قابل تمدید مجدد نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.