چند روزی است که موارد مثبت ابتلا به آنفلوآنزا در حال افزایش است و با رعایت بهداشت فردی و تزریق واکسن، می‌توان جلوی ابتلا به این بیماری را گرفت.

با فرا رسیدن پاییز و سرد شدن هوا بیماری‌های ویروسی نیز در بین مردم شیوع پیدا کرده است.

چند روزی است که موارد مثبت ابتلا به بیماری آنفلوآنزا در خراسان جنوبی افزایش یافته است و این بیماری در حال شایع شدن است.

رعایت بهداشت فردی و تزریق واکسن آنفلوآنزا از جمله راهکار‌های پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

آنفلوآنزا بیماری سرایت پذیر است

یکی از شهروندان بیرجندی با اشاره به اینکه به آنفلوآنزا مبتلا شده است گفت: علائمی که من داشتم تب، سردرد و احساس درد در استخوان‌ها بود.

او افزود: گویا آن قدر این بیماری سرایت پذیری بالایی دارد که همسرم نیز مبتلا شد و به علت بدن درد نتوانست چند روزی فعالیت بدنی داشته باشد.


بیشتر بخوانید


یکی از معلمین شهرستان بیرجند نیز با اشاره به شیوع آنفلوآنزا و درگیر شدن برخی از دانش آموزان با این بیماری گفت: برای پیشگیری از این بیماری، در زنگ‌های تفریح شست و شوی دست‌ها از سوی دانش آموزان انجام شده و سر کلاس نیز ماسک استفاده می‌شود.

او بیان کرد: اگر دانش آموز و معلمی علائم ابتلا به این بیماری را داشته باشند به کلاس نمی‌روند و شرط حضور مجدد آن ها، ارائه گواهی سلامت است.

از تزریق واکسن تا مصرف خودسرانه دارو

زنگویی پزشک عمومی در بیرجند گفت: سردرد، درد‌های عضلانی و خستگی از جمله علائم آنفلوآنزا است که کمتر در سرماخوردگی با آن مواجه هستیم.

او با اشاره به لزوم تزریق واکسن برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری افزود: واکسیناسیون برای بانوان باردار، بیماران صعب العلاج، مشاغل پرخطر و گروه‌های بهداشتی و درمانی انجام می‌شود.

موسوی میرزایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در خصوص مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک‌ها در زمان ابتلا به آنفلوآنزا گفت: این کار مورد تأیید نیست و باید با تجویز پزشک مصرف دارو صورت گیرد.

او گفت: چنانچه مصرف بی رویه و خارج از چهارچوب صورت گیرد ممکن است به مقاومت میکروبی ایجاد شود و در این صورت فرد توان مقابله با بیماری را نخواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.