در فصول سرد سال بیماری‌های تنفسی و ویروسی از جمله آنفلوآنزا شیوع پیدا می‌کنند که باید با تزریق واکسن و رعایت بهداشت، مراقبت‌های لازم را انجام داد.

 هر ساله با شروع فصول سرد، بیماری‌های ویروسی و تنفسی شیوع پیدا می‌کنند.

امسال نیز خبر رسیده که مواردی از ابتلا به آنفلوآنزا در خراسان جنوبی شناسایی شده است و باید مراقب بود.

تزریق واکسن آنفلوآنزا و رعایت بهداشت از فردی از جمله راهکار‌هایی است که می‌توان برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری به کار گرفت.

آنفلوآنزا سرماخوردگی نیست

یکی از شهروندان بیرجندی گفت: تا جایی که می‌دانم همه این بیماری را همان سرماخوردگی می‌دانند در حالی که متفاوت است و علائم دیگری دارد.

او افزود: خودم ۷ سال پیش تزریق واکسن آنفلوآنزا را انجام داده ام و دیگر نسبت به تزریق اقدام نکرده ام، اما با شیوع این بیماری و همچنین وجود کرونا، باید مراقب بود و واکسن را تزریق کرد.


بیشتر بخوانید


یکی از پزشکان خراسان جنوبی گفت: چند روزی است که بیمارانی با علائم آنفلوآنزا به بیمارستان مراجعه می‌کنند و باید تا پایان فصل سرما، حواسمان به این بیماری باشد.

او گفت: اگر شهروندان واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند، تا حد زیادی از ابتلای خود به این بیماری جلوگیری کرده اند.

تأکید بر تزریق واکسن آنفلوآنزا

ضیایی متخصص عفونی در خراسان جنوبی نیز با اشاره به شیوع این بیماری در فصول سرد، بر تزریق واکسن آنفلوآنزا تأکید کرد.

او افزود: کلیه افرادی که نقص ایمنی، بیماری‌های قلبی، ریوی و آسم دارند باید برای تزریق واکسن آنفلوآنزا اقدام کنند.

ضیایی بیماران دیابتی، مبتلا به اچ آی وی، بانوان باردار، مراقبین افراد سالمند و کودکان ۶ ماهه تا افراد ۱۸ ساله که آسپرین مصرف می‌کنند و سالمندان را از دیگر گروه‌هایی عنوان کرد که باید این واکسن را تزریق کنند.

متخصص عفونی در خراسان جنوبی اظهار کرد: افرادی که مشکل خاصی ندارند نیز می‌توانند واکسن بزنند، اما توصیه نمی‌شود، زیرا ضرورتی برای این امر وجود ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.