معاون توسعه و مدیریت منابع حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) از بیمه تمامی ابنیه، اماکن و تأسیسات و تجهیزات این آستان مقدس خبر داد.

علیرضا صحرائیان گفت: این بارگاه منور که به فرموده رهبر معظم انقلاب، سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران است، در کنار ارزش والای معنوی که ملجأ و مأمن دل‌های عاشقان به اهل بیت(ع) است، به سبب معماری فاخر و استفاده از هنرهای اصیل ایرانی- اسلامی در بخش‌های مختلف آن نظیر آینه‌کاری، کاشی‌کاری، معرق، منبت و ... از نظر مادی نیز بسیار ارزشمند و جزو آثار ماندگار تاریخی فرهنگی کشور عزیز ایران اسلامی جهت تامین امنیت خاطر زائران و خادمان است.

او گفت: پیرو تاکیدات ویژه تولیت آستان مقدس و مصوبه هیئت امنای این حرم، مبنی بر صیانت حداکثری از این بارگاه منور، این معاونت با رایزنی‌های گسترده‌ای که با شرکت‌های مختلف بیمه انجام داد، در نهایت با شرکت سهامی بیمه ایران به منظور پوشش بیمه‌ای تاسیسات، تجهیزات، اماکن و ابنیه حرم مطهر در برابر حوادث مختلف از جمله سیل، زلزله، آتش سوزی، طوفان و ... به توافق رسید.

صحرائیان گفت: ارزش ریالی ابنیه و تاسیسات این بارگاه منور، بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و مبلغ بیمه، بیش از ۱۶ میلیارد ریال در سال توسط کارشناسان مربوطه برآورد شده بود که با پیگیری‌های انجام شده و مساعدت مدیریت بیمه ایران که خود از خدام افتخاری حرم مطهر هستند، مبلغ بیمه به یک میلیارد و نهصد و پنجاه میلیون ریال کاهش یافت و به صورت اقساط پرداخت خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار