رئیس پلیس فتای استان سمنان گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کسر مبلغ یک میلیارد ریال از حساب وی، عامل کلاهبرداری شناسایی و در سمنان دستگیر شد.

فداییان گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کسر مبلغ یک میلیارد ریال از حساب وی، رسیدگی به موضوع در اولویت کار کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت.

وی از بررسی دقیق و موشکافانه پرونده توسط کارشناسان پلیس فتا خبر داد و اضافه کرد: شاکی پرونده از طریق جست جو در گوگل به صفحه‌ای جعلی که مشابه صفحه پرداخت بانک طراحی شده، دسترسی پیدا می‌کند و از این طریق مورد حمله فیشینگ قرار می‌گیرد.

رئیس پلیس فتای سمنان به اقدامات فنی و تخصصی لازم برای شناسایی و مسدود سازی صفحه مذکور اشاره کرد و گفت: سرانجام حساب مقصد کشف و با هماهنگی مقام قضائی نسبت به مسدود سازی آن اقدام و صاحب حساب به پلیس فتا احضار شد.

فداییان با بیان اینکه متهم پس از حضور در پلیس فتا و مواجهه با مستندات ارائه شده، به جرم خود اعتراف و ضمن عودت مبلغ شاکی، پرونده به دادسرا ارسال شد، افزود: شهروندان گرامی باید توجه داشته باشند که مجرمان سایبری از هر فرصتی برای سوءاستفاده و کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی استفاده می‌کنند، بنابراین لازم است همه فعالان فضای سایبر نسبت به مطالعه و افزایش سواد رسانه‌ای خود اقدام کنند تا از مخاطرات این فضا در امان بمانند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.