تدوین طرح تحول روستایی در خراسان رضوی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: برنامه طرح تحول روستایی تدوین شد و دفتر روستایی به عنوان مرکز ثقل مورد بررسی قرار گرفت.

جواد خدایی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی در مراسم تودیع و معارفه سرپرست دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری خراسان رضوی گفت: با کمال تاسف آمار دستگاه‌های مختلف در حوزه روستایی در گذشته با هم متفاوت و امکان برنامه‌ریزی مناسب را از میان برده بود که در نهایت و با تلاش این حوزه، شناسنامه کامل مسائل روستا‌ها به دست آمد و برنامه جامع روستا‌ها ایجاد شد.

او افزود: ظرفیت‌های مختلف در دستگاه‌های استان خراسان رضوی در حوزه روستایی باید به هم افزایی برسند و لازم است تا نگاه بودجه محوری به برنامه محوری تغییر یابد.

توجه بیشتر مردم به روستا ها برای خرید زمین

محمد شفیعی مدیر سابق دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری خراسان رضوی گفت: به رغم محدودیت‌ها و کمبود نیروی انسانی هماهنگی ۲ هزار و ۵۰۰ دهیار در سه هزار روستای استان به نتیجه رسید.

او افزود: در حال حاضر توجه مردم به سمت روستا‌ها برای در اختیار قرار گرفتن زمین بیشتر شده است و بر همین اساس نیاز بود تا نظارت بیشتری در این خصوص صورت گیرد تا خارج از ضابطه اصلی شاهد رخدادی نباشیم.

مدیر سابق دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری خراسان رضوی ادامه داد: حوزه روستایی دارای دغدغه‌های مختلفی بود که از جمله آن می‌توان به موضوع مالی اشاره کرد که سعی شد تا با دقت و برنامه ریزی بر اساس برنامه‌های استان پیگیری شود.

حمید رضا سراجی سرپرست جدید دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری خراسان رضوی گفت: حکمرانی واحد در روستا‌ها از اقدامات موثر در دست اقدام است تا با اراده قوی، رویکرد‌ها و اهداف مشخص شده در موضوع روستایی پیگیری شود، زیرا ظرفیت مناسبی در حوزه روستایی وجود دارد و برای تحقق اهداف باید تلاش کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.