چرا گردشگری آبی در کارون توسعه نمی‌یابد؟

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان مشکل توسعه گردشگری آبی کارون رعایت حدود بستر قانونی رودخانه دانست.

پیمان نبهانی سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان می‌گوید: رعایت حد قانونی بستر نهایی کارون مانعی بر سر راه توسعه گردشگری آبی در ساحل این رودخانه است و همین باعث شده تا با وجود ظرفیت و شرایط لازم ایجاد زیرساخت‌ها انجام نشود.

او افزود: رودخانه کارون و به صورت کلی تمام رودخانه‌ها با ابلاغ شیوه‌نامه‌های اجرایی در زمینه فعالیت‌های گردشگری منابع و تاسیسات آبی، تحت مدیریت و زیر نظر سازمان آب و برق استان خوزستان و کاربری آن‌ها در اختیار شهرداری است، بنابراین هر فعالیتی که بخواهیم انجام دهیم دوگانگی برای ما ایجاد می‌کند.

آقای نبهانی با اشاره به اینکه خوزستان قطب اقتصادی کشور است گفت: به دلیل ظرفیت‌های اقتصادی متعدد استان خوزستان که در اولویت سیاست‌گذاری دولت‌های قبل بود زیرساخت‌های گردشگری این استان نسبت به شهر‌ها و استان‌های دیگر کشور ضعیف‌تر است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستا یادآور شد: گردشگری مجموعه و نظامی از عناصر به هم پیوسته است که در تمامی مراحل با هم در تعامل‌اند و از جمله این عناصر مهم زیرساخت‌ها هستند که از نقشی حیاتی در فرآیند گردشگری و توسعه آن برخوردارند.

این مقام مسئول با اشاره به آیین‌نامه‌های ابلاغ شده وزارتخانه گفت: با توجه به تقسیم‌بندی انجام شده می‌توانیم با فاصله و رعایت حریم بستر رودخانه‌ها سازه‌های دایمی همچون هتل، رستوران و دیگر تاسیسات و امکانات را برای گردشگران احداث کنیم.

به گفته نبهانی در بخش گردشگری آبی رودخانه کارون نیز چند نمونه فعالیت روی سطح آب در قالب شناور‌های فوق لوکس و شناور‌های اتوبوسی با عنوان تاکسی آبی ایجاد خواهد شد و همچنین در کنار خط ساحلی، اسکله‌ها و فعالیت‌های وابسته به آن همانند کمپ با سازه‌های موقت احداث می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.